Jeugdclub 16+08.12.2016

Nu de winter nadert wordt het opnieuw tijd voor een overzicht van hoe het reilt en zeilt op onze club. Hoewel het lage ledental ons er aan het begin voor deed vrezen dat een gedeelte van de avonden vanwege een minimale opkomst simpelweg niet door zouden kunnen gaan, is dit gelukkig (nog) niet gebeurd. Wel zijn de avonden nu korter dan de vorige jaren geworden, van acht uur tot half tien in plaats van tien uur. Dit heeft er toe geleid dat het vrije onderwerp soms in het gedrang is gekomen.

Hoewel het momenteel goed gaat, zijn de zorgen over hoe het jaarfeest en het clubuitje (clubkamp genaamd in de dagen dat het leven nog goed was en de leden nog aan kwamen stromen) nog zeker niet weg. Voor de Nieuwjaarsvisite wordt wel al iets voorbereid, maar daarover mag ik hier natuurlijk niets verklappen.

We hebben de afgelopen maand twee bijzondere avonden gehad. Op 11 november kwam Reina Timmer langs en vertelde ons over haar persoonlijke ervaringen met het opvangen van vluchtelingen op Lesbos. Het was een indrukwekkend verhaal, dat niet openlijk kant koos in het immigratiedebat maar wel onderstreepte, dat deze vluchtelingen hulp nodig hebben als ze eenmaal op zee zitten. We willen
hierbij Reina bedanken voor haar komst en Angela Moed de waardering geven
voor het verbreden van de avond, zodat ook jongeren van andere Onstwedder
kerken aanwezig konden zijn, omdat dit onderwerp immers kerkgenootschappen overstijgt. Uiteraard willen we verder iedereen die aanwezig was bedanken.
Op het moment dat ik dit schrijf is het bowlen net achter de rug, op 18 november, wat heel gezellig was (hoewel de avond op zich relatief kort was, mede door het feit dat ondergetekende problemen had met het vinden van de nieuwe bowlinghal en dus de groep wat ophield). Sinterklaas en Kerst komen er al weer aan – tjonge jonge, wat gaat dat toch weer snel – en zullen hopelijk ook weer tot gezellige en goede avonden leiden, aangenomen dat dhr. Piet (zwart van kleur) door de overheid niet gehinderd zal worden in het uitvoeren van zijn werkzaamheden.

Bij deze avonden en in de avonden van het volgende jaar hopen wij niet alleen plezier te hebben, maar er ook iets van op te steken. Ieder gemeentelid van 16 jaar of ouder, die zich daar bij wil voegen is uiteraard van harte uitgenodigd.
Namens de club wens ik u en jou een goede en gezegende Kerst en een gelukkig Oud en Nieuw.

Wim Orsel, penningmeester 16+ club