Zendingscommissie

De zendingscommissie verzorgt de financiële afwikkeling van de zendingsgelden, die in de kerk, tijdens de zondagsschool en tijdens de catechisatie ingezameld worden. De commissie zorgt er voor dat het ingezamelde zendingsgeld verdeeld wordt over verschillende zendingsorganisaties.

Ook onderhoudt ze contacten met de Inwendige Zendingsbond in de Hervormde Kerk (IZB), de Gereformeerde Zendingsbond (GZB) en Kerk-in-actie. Verder organiseert de zendingscommissies van tijd tot tijd zendingsavonden waarvoor iemand wordt uitgenodigd die actief is in het zendingswerk.

Dhr. A. Clazing

Mw. M. Venema - Boekhold

Mw. A. Moed - Feiken

Dhr. J. Raveling

Verslag zendingsavond '18

Op woensdagavond 17 oktober jl., mochten we naar de zendingsverhalen van Jonathan en Heleen Wolters - ten Seldam luisteren. Het was een interactieve avond waarbij er gebruik werd gemaakt van een quiz. Het waren interessante en leerzame cultuurvragen.

Vervolgens konden we kijken naar een film  die ze hadden gemaakt  m.b.v. hun mobiele telefoon. Op deze manier kregen we een kleine indruk van hun leven en werkzaamheden in Cambodja. Indien u niet bent geweest deze avond en u wilt een indruk van Jonathan en Heleen krijgen, dan kunt u kijken op de website www.familywolters.nl.

Ondanks dat de meeste Cambodjanen het Boeddhisme  aanhangen zijn we dankbaar dat het Christendom daar steeds meer zijn intrede mag doen.
Als je werkzaamheden zo bemoedigd en gezegend mogen worden, dan word je daar als toehoorder op zo’n zendingsavond klein en stil van.

Als slot zou ik u de vraag willen stellen of u voor alle zendelingen en hun werkzaamheden wilt bidden, waardoor het evangelie wereldwijd verkondigd en gezegend mag worden.

Zendingsavond 2018

Op woensdag 17 oktober komen Jonathan en Heleen Wolters-ten Seldam op de zendingsavond in Onstwedde. HELEEN KOMT UIT ALTEVEER.
Zij werken al enige jaren in Cambodja en zijn de laatste maanden van dit jaar met verlof in Nederland. Op deze avond komen zij vertellen over hun zendingswerk in dit land. Hun gedrevenheid en motivatie willen zij op deze avond tot uiting brengen maar vooral zien zij hun werk als roeping.

De avond begint om 19.30 uur en vind plaats in de Chr. Ger. Kerk te Onstwedde. De  toegang is gratis maar aan het eind van de avond wordt gecollecteerd voor de stichting WEC te Emmeloord, de organisatie waarvoor zij werken. In Cambodja heet dit “Bridge of Hope”
Mis deze avond niet!
Iedereen is van harte welkom en neem gerust je buurvrouw of buurman mee.

Zendingscommissie Onstwedde – Alteveer.

Bestellen GZB-dagboek " Een handvol koren" 2019.
Een dagelijks moment van bezinning, in het gezin of individueel.
Wilt u een dagboek bij het lezen van de Bijbel of om in het gezin te gebruiken? Bestel dan nu het dagboek " Een handvol koren" van de GZB. Dit dagboek biedt voor elke dag twee overdenkingen; één voor jongeren of om samen met het gezin te lezen en één voor persoonlijke bezinning. Het dagboek biedt ook extra's zoals kinderpuzzels, wereldrecepten en verhalen uit de landen waar de GZB werkt. Aan het dagboek is meegewerkt door predikanten, zendingswerkers van de GZB en mensen die bij jongerenwerk betrokken zijn.
De aanschaf van het dagboek draagt ook bij aan het zendingswerk. De verkoopprijs van het dagboek is € 10,90 en daarvan gaat ruim € 7,00 naar een project. " Een handvol koren" voor 2019 is te bestellen bij de zendingscommissie: Marijke Venema, M 06-22939575 of via de e-mail. Graag voor 20 oktober 2018 reageren. Zij die elk jaar een boekje ontvangen krijgen dat dit jaar ook weer thuis bezorgd. Indien u geen boekje meer wilt ontvangen kunt u dit tot 20 oktober 2018 doorgeven.

GZB-dag 2018

Het onveilige leven van kinderen in Colombia.
Ds. Germán Suárez is predikant in Bogota, de hoofdstad van Colombia. Door de gewelddadige geschiedenis is Colombia een land met veel sociale problemen. Veel mensen leven in sloppenwijken.
Ds. Germán biedt kinderen hier een veilige plek! Zij horen er ook het Evangelie. Zo hoopt ds. Germán hen uit de negatieve spiraal van armoede en geweld te kunnen trekken.
Op de GZB-dag vertelt hij zijn verhaal.

De GZB-dag wordt gehouden op D.V. zaterdag 17 maart in de Midden Nederland Hallen in Barneveld. Het thema is ‘Laat je zien!’ Buitenlandse gasten en zendingswerkers vertellen hoe zij op hun plek het Evangelie doorgeven, ook aan mensen die eigenlijk nergens bij horen.
De sprekers zijn ds. Germán Suárez uit Colombia, Zsuzska Tóth uit Slowakije, Jaap Haasnoot uit Zuid-Soedan en Heleen van den Berg uit Libanon.
Ds. Cees van Duijn uit Delft doet de bijbelstudie. De samenzang wordt begeleid door Jaap Kramer.
Er is kinderopvang, er zijn kinder- en tienerprogramma’s en in de pauze kunt u keuzeprogramma’s volgen.
Hartelijk welkom op Thorbeckelaan 123 in Barneveld. De dag duurt van 9.45 uur tot 15.45 uur. Kijk voor meer informatie en verplicht aanmelden op www.gzb.nl/gzb-dag.

Wilt u meehelpen om de GZB-dag tot een succes te maken? We zoeken nog vrijwilligers. Kijk op www.gzb.nl/gzb-dag.