Producten Voedselbank01.07.2016

Voor de voedselbank kunnen producten ingeleverd worden in de kerk.
We beseffen dat niet ieder er tijdig aan denkt om dit mee te nemen. Heb ik m’n Bijbel bij me, collectegeld, is er een extra collecte vandaag? En dan kom je in de kerk en, oh ja, dat was ik vergeten.

Er zijn veel mensen die merken dat ze (even) aan de zijlijn van de samenleving staan. Door omstandigheden is er opeens een schuldsaneringtraject om de hoek komen kijken. Eigen schuld, ja misschien wel, maar dat hoeft niet altijd zo te zijn. We mogen er van uit gaan dat aan de voorwaarden om voedsel bij de voedselbank te mogen halen zijn voldaan. Daarom is er de mogelijkheid om voedselproducten in te leveren voor deze mensen. Hiervoor staan bij de zij- en achteruitgang kratten.
-Vanaf juli is er ook een mogelijkheid om tijdens de verkoop van collectemunten in d’ Ekkelkaamp producten in te leveren. Hier zal dan ook een krat staan.

Welke producten? Om klanten van de voedselbank zoveel mogelijk van dezelfde boodschappen te voorzien vraagt de voedselbank:
voor de maand juli: droge soepen,
voor de maand augustus: broodbeleg. Bijvoorbeeld  hagelslag, pindakaas, chocoladepasta etc.
Andere producten blijven natuurlijk ook welkom.