Verslag gezamenlijke kerkenraden03.06.2016

Deze vergadering werd geopend door ds. J.M. Viergever met gebed het lezen van Handelingen 15 : 1-6. Over dit gedeelte volgde een korte uitleg. Daarna volgde een korte toelichting op de aanleiding van dit samenzijn. Vervolgens kregen we allen een puzzelstukje, een onderdeel van een foto die genomen was van de verschillende kerkelijke gebouwen. Met de personen die ook een stukje hadden van dezelfde foto vormden we een groepje. Elk groepje heeft met elkaar gesproken over de dezelfde vragen:

1. Hoe beleef jij je ambt?

2. Hoe kunnen we elkaar als kerken/gemeenten ondersteunen?

3. Hoe stimuleren we onze jongeren in het christelijk geloof?

4. Welke droom heb je voor jouw kerk in jouw dorp?

In de verschillende groepjes hebben we indrukken, ervaringen en meningen met elkaar gedeeld. Na een ronde van koffie en thee kreeg
ds. J. Rozema de leiding. Elke groep mocht naar aanleiding van elke vraag een kernachtig antwoord geven. Een veelheid van antwoorden kwam naar voren, die samen ook weer een geheel vormden.

Samenvattend: 1)  De ervaring leert dat de roeping tot het ambt algemeen een verdieping van de persoonlijke geloofsbeleving heeft gebracht. Dat geldt ook voor de beleving van hoe we gemeente zijn in 2016. Ook zien we hoe de waardering van het ambt binnen de gemeente aan het verschuiven is. 2) Het is belangrijk elkaar als leden van Christus te respecteren.