Verslag gemeenteavond 50 jaar en ouder03.05.2016

Ds. Viergever opent de vergadering van 30 maart j.l. en heet ons allen hartelijk welkom.
Hierna zingen wij lied 176 (Samen in de naam van Jezus) en gaat hij ons voor in gebed. Samen lezen wij uit Handelingen 2: 41 - 47 en volgt er een kleine overdenking n.a.v. vers 42: En zij volhardden in de leer van de apostelen en in de gemeenschap, in het breken van het brood en in de gebeden.

Er wordt een korte toelichting gegeven over het waarom van deze avond.
8 groepen worden samengesteld in verschillende leeftijdscategorieën, die zich verspreiden om met elkaar de gespreksvragen te bespreken. Na de pauze volgt er een samenvatting van de de antwoorden per groep.
Samen zingen wij nog Psalm 87 : 1 en 4, waarna Ds. Viergever ons voorgaat in dankgebed. Na afloop is er de mogelijkheid om na te praten.
De kerkenraad is blij met de grote opkomst (90 personen). Als we terugblikken op beide avonden, dan valt op dat er veel overeenkomsten zijn in de antwoorden die "jong" (16 - 50 jaar) en "oud(er)" (50+) hebben gegeven.
De kerkenraad wil allen die een bijdrage hebben geleverd aan deze avonden bedanken.

De kerkenraad heeft besloten om een commissie, bestaande uit kerkenraadsleden, te vormen die zich verder gaat beraden op de grootste gemeenschappelijke deler van beide avonden: het lied in de kerkdienst. Ook de andere punten, die genoemd zijn op beide avonden zullen nader besproken worden door de kerkenraad. Wij zullen u en jou op de hoogte houden van het vervolg.