Nieuwsbrief zondag 24 maart23.03.2024

De collecten vinden plaats in de eredienst tijdens het zingen voorafgaande aan de prediking. De eerste is voor de diaconie en de tweede voor de kerk en instandhouding van de eredienst. Bij de uitgang kunt u geven voor de zending. Giften overboeken per bankrekening is uiteraard ook mogelijk.

Alle collecten worden van harte aanbevolen.

Tijdens de morgendienst is er kinderoppas in d’Ekkelkaamp.

Openbare Belijdenis van het geloof en bediening van de Heilige Doop:

Vanmorgen hopen Jonathan van den Berg, Ilse Vogel en Rob Vogel in het midden van de gemeente hun ja-woord uit te spreken voor de Heere God. Een indrukwekkende en blijde gebeurtenis, voor zowel degenen die belijdenis doen, voor hen die bij hen horen, alsook voor ons als gemeente. In deze belijdenisdienst zal ook de bediening van de Heilige Doop plaatsvinden aan Rob Vogel.

Wij willen u als gemeente vragen om de belijdeniscatechisanten in uw voorbede te gedenken en nodigen u van harte uit om bij deze vreugdevolle dienst aanwezig te zijn.

Wat zou het mooi en zegenrijk zijn om deze dienst met een “volle” kerk te kunnen houden. U komt toch ook?

Na afloop van de belijdenisdienst wordt u in de gelegenheid gesteld om de nieuwe lidmaten te feliciteren en hen Gods Zegen toe te wensen in d’Ekkelkaamp. Daar is dan tevens ook de gelegenheid om elkaar als gemeente te ontmoeten tijdens het koffiedrinken.

In verband met de belijdenisdienst en de ontmoeting na de dienst in d’Ekkelkaamp is er vandaag GEEN zondagsschool.

Thema voor de belijdenis dienst: (naar Mattheüs 16 : 15-17)

Viering Heilig Avondmaal - Witte Donderdag:

Dit jaar hopen wij, voor de eerste keer, het Heilig Avondmaal te houden in de week van Goede Vrijdag en voorafgaande aan Pasen. Zoals u in het kerkblad hebt kunnen lezen is voor de viering op deze avond gekozen om dat de Heere Jezus het Heilig Avondmaal op deze avond heeft ingesteld. Ook blijft er op deze manier voldoende ruimte op Goede Vrijdag om in de verkondiging stil te staan bij het volbrachte offer van onze Heere en Heiland.

De dienst begint om 19.30 uur. Belijdende leden worden van harte uitgenodigd om deze avond deel te nemen aan de viering. De liturgie voor deze dienst wordt met deze nieuwsbrief meegezonden.

Censura morum: aanmelden voor censura morum is mogelijk tot en met maandag 25 maart bij de predikant of de scriba.

Avondmaalscollecte: De avondmaalscollecte is bestemd voor ZOA, voor het project in Sudan. De bevolking van Sudan kampt al meer dan dertig jaar met armoede, honger en geweld. Door klimaatverandering neemt de droogte in het land toe. In het voorjaar van 2023 braken hevige gevechten uit tussen het regeringsleger en paramilitairen. Dit heeft geleid tot gigantische vluchtelingenstromen. Het land is in chaos en hongersnood dreigt.

Uw gift voor deze collecte kunt u ook overmaken op rekeningnummer NL 44 RABO 0349 0041 96 ten name van diaconie met vermelding van: avondmaalscollecte ZOA.

Ter overdenking:

Enkele woorden ter voorbereiding op de viering van het Avondmaal

“Het avondmaal wordt opgevat als een prediking en verzekering van Gods genade aan ons. Christus verzekert wat Hij voor ons heeft verworven. Intern (in het hart) bevestigt Hij wat Hij extern (aan het kruis op Golgotha) heeft gedaan. Zó verkondigen wij de dood des Heeren totdat Hij komt. Dat gebeurt door de tekenen van brood en wijn te gebruiken. Door deze tekenen tot ons te nemen verkondigen wij daarmee dat de Zoon des mensen Zijn leven gegeven heeft voor zondaren. Ook al is deze verkondiging er één zonder woorden, toch is het een verkondiging van het lijden en sterven van de Zoon van God. Hij stierf voor mij.”

Verjaardagfonds:

Maandagavond 25 maart 2024 vindt om 19.00 uur de afrekening van de opgehaalde gelden voor het verjaardagfonds plaats in d’Ekkelkaamp.

Pasen 2024:

1e Paasdag – doopdienst:

Op D.V.-zondagmorgen 31 maart 2024 zal de Heilige Doop worden bediend aan: Willem Jarko Strockmeijer (Jarko), Beumeesweg 12, 9661 AH Alteveer. Wij wensen de ouders Bert en Pauline en zus Sofie een gezegende doopdienst toe.

Er is dan een extra collecte die bestemd is voor het project 10-27 ten behoeve van Rwanda. Meer informatie hierover kunt u lezen in het kerkblad van april.

Enkele koperblazers hopen naast de begeleiding van het orgel de samenzang te ondersteunen.

2e Paasdag

Op 2e Paasdag, maandag 1 april 2024, hoopt het koor Eliatha uit Alteveer medewerking te verlenen aan de eredienst.