Bev. en afscheid ambtsdragers31.01.2024

In de morgendienst van zondag 21 januari mochten de broeders J. Raveling en W. Veldhuis in het ambt van ouderling worden bevestigd. De ouderlingen A.D. Moed, H. Sassen en B. Trenning mochten in deze dienst herbevestigd worden.
Als ouderling-kerkrenmeester met bijzondere opdracht mocht broeder J.N. v.d. Meent worden bevestigd. Hij gaat in het ambt van ouderling-kerkrentmeester binnenkort deel uitmaken van het Breed Moderamen van de Classis Groningen-Drenthe.
De diakenen G. Meijer en W. Migchels werden in deze dienst herbevestigd voor een volgende termijn.
In deze dienst is tevens stil gestaan bij de herbenoeming van de kerkrentmeesters H. Fissering en G. Schaap.
De kerkenraad is dankbaar en verheugd dat genoemde broeders hun ambt mochten aanvaarden, temeer omdat de vacatures na de eerste verkiezingsronde al kon worden ingevuld.
Tijdens de prediking werd stilgestaan bij Simeon en Anna in de tempel te Jeruzalem. Het thema van deze dienst was: “Trouw en eensluidend de Heere belijden, loven en dienen”.
Tekst voor de prediking was Lukas 2 vers 25 t/m 32 en vers 36 t/m 38:"En zie, er was een man in Jeruzalem van wie de naam Simeon was, en die was rechtvaardig en godvrezend. Hij verwachtte de vertroosting van Israël en de Heilige Geest was op hem” – en volgend.

Na de bevestiging werden de nieuwe- en herbevestigde ambtsdragers door de gemeente toegezongen met lied 357 vers 1: “Ga nu heen in vrede, ga en maak het waar…”
In deze dienst mocht ouderling B. Sterenborg het ambt neerleggen. Na woorden van dank te hebben gesproken tot deze broeder is ook het overlijden van ouderling Van der Heide gememoreerd. De kerkenraad zong voor de scheidende ambtsdrager Lied 357 vers 2.

Tijdens de kerkenraadsvergadering van 24 januari jl. is voorafgaande aan de reguliere vergadering nog samen met de teruggetreden ouderling, stilgestaan bij het neerleggen van zijn ambt. Als dank voor zijn inzet en betrokkenheid ontving hij van de voorzitter van de kerkenraad, ds. Van den Berg, een boekenbon en een boeket bloemen.

Pastoraat sectie 1:
De nieuw bevestigde ouderlingen J. Raveling en W. Veldhuis hopen het pastoraat en de huisbezoeken in wijk 1 op zich nemen.

De volledige sectie indeling op straatnaam vindt u verderop in dit kerkblad.

Samenstelling Moderamen:
Tijdens de kerkenraadsvergadering van 24 januari jl. is het moderamen opnieuw benoemd. De samenstelling van het moderamen is: Ds. G. van den Berg (voorzitter), ouderling W.G. Roelfsema, ouderling-kerkrentmeester N. Sterenborg, diaken G. Meijer en ouderling-scriba B. Trenning.
Ds. Van den Berg is herbenoemd als voorzitter van de kerkenraad en het moderamen.