Nieuwsbrief zondag 24 december23.12.2023

De collecten vinden plaats in de eredienst tijdens het zingen voorafgaande aan de prediking. De eerste is voor de diaconie en de tweede voor de kerk en instandhouding van de eredienst. Bij de uitgang kunt u geven voor de zending. Giften overboeken per bankrekening is uiteraard ook mogelijk.

Alle collecten worden van harte aanbevolen.

Diensten op Eerste en Tweede Kerstdag:
Tijdens de dienst op Eerste Kerstdag zal medewerking worden verleend door enkele koperblazers die samen met het orgel de gemeentezang hopen te begeleiden.
Voor deze dienst is een liederenblad samengesteld, die als bijlage bij de liturgie wordt verzonden.
Tevens wordt er ter ondersteuning van de preek een informatieblad over het Romeinse Rijk in de tijd van de geboorte van de Heere Jezus bijgevoegd.

In de dienst op Tweede Kerstdag hoopt Genesis haar medewerking te verlenen. De volledige liturgie voor deze dienst is bij de ingang van kerk beschikbaar en wordt ook meegezonden met deze nieuwsbrief.
Ter ondersteuning van de preek worden enkele afbeeldingen van de schilder Rembrandt bij de nieuwsbrief gevoegd, om deze thuis alvast te bekijken.

Diaconie collecte tijdens de kerstdagen:
De diaconie collecte tijdens de erediensten op 1e en 2e kerstdag is bestemd voor de regionale voedselbank. Giften voor de voedselbank kunt u ook overmaken op rekeningnummer:
NL 44 RABO 0349 0041 96 ten name van diaconie met vermelding van: voedselbank

Tijdens de morgendienst is er kinderoppas in d’Ekkelkaamp (ook op 1e en 2e kerstdag.)

Kerstfeest zondagsschool:

Iedereen wordt van harte uitgenodigd om samen met de kinderen het kerstfeest te vieren in d’Ekkelkaamp.
Het kerstfeest van de zondagsschool zal ook live via KerkTV worden uitgezonden.

Kerstnachtdienst 24 december 2023:
Thema voor deze kerstnachtdienst: ‘Het nieuws wereldwijd’
De meditatie zal worden verzorgd door ds. K. Meijer uit Stadskanaal, verder zal medewerking worden verleend door zanggroep Elorah uit Vlagtwedde.
Het orgel zal worden bespeeld door Michiel Wubs en de trompettisten zijn Jan Jelle Moed en Johan Huiges.
Aanvang van de kerstnachtdienst in ons kerkgebouw is 21.30 uur.
U wordt van harte uitgenodigd om deze dienst bij te wonen of mee te kijken via KerkTV.

Kopij Kerkblad:
Kopij voor het kerkblad van januari dient u uiterlijk op donderdag 28 december 2023 in te leveren bij de scriba, Besselinglaan 2 of/en bij voorkeur per email naar: kerkblad@hervormdonstwedde.nl

Het kerkblad van januari 2024 zal in de 2e week van januari uitkomen.

Zondag 31 december 2023:
Aanstaande zondag (oudejaarsdag) wordt er een morgendienst én een avonddienst gehouden.
De extra collecte voor het Leerstoelfonds wordt dan in beide diensten gehouden.

200 keer de nieuwsbrief voor de kinderen:
Vandaag verschijnt voor de tweehonderdste keer de nieuwsbrief voor de kinderen. Wij willen de samenstellers van de kindernieuwsbrief hierbij van harte bedanken voor hun enthousiasme en inzet om voor iedere zaterdagavond weer iets creatiefs aan te leveren.

De kerkenraad wenst u gezegende kerstdagen: