Nieuwsbrief zondag 10 december09.12.2023

Mededelingen

Viering en Dankzegging Heilig Avondmaal:
Vandaag staat de morgendienst in het teken van de viering van het Heilig Avondmaal.
Het Heilig Avondmaal hoort tot het hart van de gemeente. Brood en wijn bepalen ons bij de kern waar het om gaat: Christus lijden, sterven en opstanding om ons zondige mensen te redden en te verzoenen.
De middagdienst staat in het teken van dankzegging en nabetrachting.
In beide diensten hopen we stil te staan bij de adventsgeschiedenis vanuit het leven van de priester Zacharias, zoals wij dat ook tijdens de voorbereidingsdienst hebben gedaan.
Zondagmorgen staat centraal het thema:         ‘schrijven met Zacharias’.
Zondagmiddag is het thema:             ‘zingen met Zacharias’.

Glutenvrij avondmaal brood:
Bij de rondgang tijdens het Heilig Avondmaal met brood is er glutenvrij-brood beschikbaar. Indien u hiervan gebruik wenst te maken kunt u even contact opnemen met de scriba: (0599-332035) of een berichtje sturen naar: scriba@hervormdonstwedde.nl

Avondmaalscollecte Stichting vrienden van De Hoop:
De Hoop is een christelijke stichting (GGZ) die mensen helpt op weg naar een nieuw leven. Mensen die niet meer weten hoe ze verder moeten, door verslaving of psychische problemen, krijgen uitzicht op een nieuw bestaan. Als Vrienden van De Hoop steunen we hen, door geld in te zamelen voor het werk dat niet wordt vergoed.
Uw gift voor deze collecte kunt u ook overmaken op rekeningnummer NL 44 RABO 0349 0041 96 ten name van diaconie met vermelding van: avondmaalscollecte De Hoop.
Korte viering:
Om plm. 11.00 uur wordt de korte viering gehouden voor belijdende leden die wegens omstandigheden de hele dienst in de kerk niet kunnen bezoeken. Indien u de dienst thuis via kerktelefoon of kerk-TV moest volgen, maar toch graag deel had genomen aan de viering, dan nodigen wij u van harte uit het sacrament met ons mee te vieren.

Collecten:
De collecten vinden plaats in de eredienst tijdens het zingen voorafgaande aan de prediking. De eerste is voor de diaconie en de tweede voor de kerk en instandhouding van de eredienst. Bij de uitgang kunt u geven voor de zending. Giften overboeken per bankrekening is uiteraard ook mogelijk.

Alle collecten worden van harte aanbevolen.

Kinderoppas:
Tijdens de morgendienst is er kinderoppas in d’Ekkelkaamp.

Zondagsschool:
In verband met de viering van het Heilig Avondmaal is er vanmorgen géén zondagsschool.

Boekentafel en Verkoop collectemunten:
In verband met een begrafenis is er maandagmiddag 11 december GEEN boekentafel en verkoop van collectemunten.
’s Avonds is de boekentafel een half uur eerder open dan gebruikelijk namelijk van 18.30 uur tot 20.30 uur. Er is dan ook de gelegenheid om collectemunten te kopen.

Kerstzakjes en kerstkaartjes:
Wie wil helpen bij het rondbrengen?
Oudere en zieke gemeenteleden worden ieder jaar in de week voor kerst verwend met een kerstzakje. In het kader van samen één gemeente zijn is het fijn dat vanuit de gemeente een aantal gemeenteleden in de laatste adventsweek een aantal kerszakjes bezorgen bij oudere en zieke gemeenteleden. We doen hiervoor een beroep op u/jou. Opgeven kan bij diaken Gert Meijer via T 332666 óf email genjmeijer@kpnmail.nl. Graag uiterlijk op vrijdag 15 december.

Doet u ook mee met de kerstkaarten actie:?
Voor de groep gemeenteleden die een kerstzakje ontvangen kan de kersttijd een extra eenzame en stille tijd zijn. Wij vragen daarom alle gemeenteleden om ook dit jaar samen deze groep een hart onder de riem te steken met de kerstkaartenactie.
Hoe? U levert uiterlijk vrijdag 15 december minimaal 10 (maar meer mag natuurlijk ook) kerstkaarten in bij één van de diakenen. We vragen u de kaarten minimaal te voorzien van uw naam, maar een kerstgroet óf een bemoedigend woord mag natuurlijk ook. De kaarten worden vervolgens verdeeld over de kerstzakjes zodat iedereen evenveel kerstkaarten ontvangt.
In 2022 zijn er zo’n 1.000 kaarten ingeleverd en de ontvangers hebben dit zeer gewaardeerd.

Catechese:
Zoals u/jij kunt zien op deze nieuwsbrief zijn is er deze week een veelheid aan pastorale zaken die grotendeels door dominee Van den Berg opgepakt moeten worden. De catechese uren die op het programma staan voor deze week moeten daarom helaas vervallen.