Extra collece05.12.2023

voor onderhoud Kerk en Gebouwen

Op 15 oktober is er een extra collecte gehouden die bestemd was voor de kosten van onderhoud van de kerk en de gebouwen. Deze collecte heeft totaal € 4.044,25 opgebracht.
Het college van kerkrentmeesters zal de opbrengst aanwenden voor de kosten die gemoeid gaan met het onderhoud en de verduurzaming van de oostwand van d' Ekkelkaamp.

De werkzaamheden ten behoeve van de renovatie van de oostwand van d' Ekkelkaamp zijn grotendeels afgerond. De grote glazen pui van de grote zaal is vervangen en er is extra aandacht besteed aan energiebesparende maatregelen. Daarnaast is de verlichting in d' Ekkelkaamp zoveel mogelijk voorzien van ledlampen. Wat nog rest is het aanbrengen van de raamdecoratie en een ventilatievoorziening voor klimaatbeheersing met warmteterugwinning.
Al met al een forse investering die tot doel heeft om een besparing te realiseren op de energiekosten. De afgelopen jaren heeft het college van kerkrentmeesters voor deze investering financiële middelen kunnen reserveren, maar vooral door de gestegen bouwkosten over de afgelopen jaren is de investering hoger dan aanvankelijk geraamd.
Uw bijdrage via de extra collecte heeft bijgedragen aan het betalen van de rekeningen.
Daarvoor onze hartelijke dank!

De aankondiging voor de extra collecte is enkel benoemd op de nieuwsbrief van 15 oktober en niet in het kerkblad. Mocht de extra collecte aan uw aandacht voorbij zijn gegaan dan is uw gift nog steeds van harte welkom.
Uw gift kunt u overmaken op rekeningnummer NL 61 RABO 0349 0001 07 ten name van Hervormde Gemeente met vermelding van: onderhoud kerk en gebouwen. Dank!