Nieuwsbrief zondag 3 december02.12.2023

Voorbereiding, Viering en Dankzegging Heilig Avondmaal:
Vandaag staat de morgendienst in het teken van de voorbereiding op de viering van het Heilig Avondmaal, dat wij volgende week zondagmorgen hopen te vieren.
Het Heilig Avondmaal hoort tot het hart van de gemeente. Brood en wijn bepalen ons bij de kern waar het om gaat: Christus lijden, sterven en opstanding om ons zondige mensen te redden en te verzoenen. De middagdienst van volgende week zondag staat in het teken van dankzegging en nabetrachting op het Heilig Avondmaal.
In de diensten rond en van het Avondmaal hopen we stil te staan bij de adventsgeschiedenis vanuit het leven van de priester Zacharias.
De thema’s voor deze drieluik zijn:
1) Zwijgen met Zacharias         (voorbereiding)
2) Schrijven met Zacharias         (viering)
3) Zingen met Zacharias        (nabetrachting – dankzegging)

Glutenvrij avondmaal brood:
Bij de rondgang tijdens het Heilig Avondmaal met brood is er glutenvrij-brood beschikbaar. Indien u hiervan gebruik wenst te maken kunt u even contact opnemen met de scriba: (0599-332035) of een berichtje sturen naar: scriba@hervormdonstwedde.nl

Censura Morum:
Maandag 4 december wordt er censura morum gehouden in d’Ekkelkaamp van 19.00 uur
tot 19.30 uur.

Avondmaalscollecte:
Volgende week zondag is de avondmaalscollecte bestemd voor Stichting De Hoop.

De collecten vinden plaats in de eredienst tijdens het zingen voorafgaande aan de prediking. De eerste is voor de diaconie en de tweede voor de kerk en instandhouding van de eredienst. Bij de uitgang kunt u geven voor de zending. Giften overboeken per bankrekening is uiteraard ook mogelijk.

Alle collecten worden van harte aanbevolen.

Tijdens de morgendienst is er kinderoppas in d’Ekkelkaamp.

Begroting 2024 – diaconie:
Deze week ligt de begroting van het college van diakenen ter inzage.
Voor inzage in de volledige begroting kunt u een afspraak maken met diaken W. Migchels.
Tel. (0599) 33 12 27.

Kerstzakjes rondbrengen?
Oudere en zieke gemeenteleden worden ieder jaar in de week voor kerst verwend met een kerstzakje. In het kader van samen één gemeente zijn is het fijn dat vanuit de gemeente een aantal gemeenteleden in de laatste adventsweek een aantal kerszakjes bezorgen bij oudere en zieke gemeenteleden.
We doen hiervoor een beroep op u/jou.
Opgeven kan bij diaken Gert Meijer via T 332666 óf email genjmeijer@kpnmail.nl.
Graag uiterlijk 15 december.

Orgelcommissie – Kerstconcert Urker Mans Formatie:

Vrijdag 8 december 2023 hoopt de Urker Mans Formatie onder leiding van Martin Mans een kerstconcert in onze kerk te geven.
Aanvang van het concert is 20.00 uur.

Kaarten zijn in de voorverkoop in ons dorp te verkrijgen bij Huishoud- en Cadeau shop Heije Wubs.
De voorverkoop prijs is € 16,-- i.p.v. € 18,-- aan de deur van de kerk.

Kaarten zijn ook te bestellen via:
www.martinmans.nl