Verkiezing ambtsdragers27.10.2023

Met ingang van 1 januari 2024 zijn periodiek aftredend:
Ouderling A.D. Moed     - herkiesbaar
Ouderling H. Sassen    - herkiesbaar
Ouderling B. Sterenborg    - niet herkiesbaar
Ouderling B. Trenning    - herkiesbaar
Diaken G. Meijer        - herkiesbaar
Diaken W. Migchels    - herkiesbaar

Ouderling B. Sterenborg heeft, na uitvoerig beraad, aangegeven dat hij zich niet herkiesbaar kan stellen en door het overlijden van ouderling H. van der Heide zijn er twee vacatures voor het ambt van ouderling, ervan uitgaande dat de broeders die zich herkiesbaar hebben gesteld kunnen worden her-verkozen.

Stemgerechtigde (belijdende) leden worden in de gelegenheid gesteld om namen in te dienen van mannelijke belijdende leden die volgens hen voor verkiezing in aanmerking komen. U kunt van deze gelegenheid gebruik maken tot en met vrijdag 3 november 2023.
Uw persoonlijke voordracht dient schriftelijk en ondertekend of eventueel per e-mail ingediend te worden bij de scriba.

Voordracht lid breed moderamen van de classis Groningen-Drenthe van de PKN:
Na het terugtreden van ouderling-kerkrentmeester H. v.d. Meent in januari 2023 is hij als adviseur benoemd van het breed moderamen van de classis. Dit heeft ertoe geleid dat het breed moderamen het verzoek bij onze gemeente heeft ingediend om hem te verkiezen en benoemen in het ambt van ouderling-kerkrentmeester met bijzondere opdracht, waarbij hij wordt vrijgesteld van gemeentewerkzaamheden. Als ambtsdrager met bijzondere opdracht zal broeder Van de Meent dan volwaardig lid en afgevaardigde van onze gemeente worden van het breed moderamen van de classis, in plaats van adviseur.

Herbenoeming Kerkrentmeesters:
Tijdens de kerkenraadsvergadering van 8 november 2023 zal de herbenoeming voor een periode van vier jaar aan de orde komen van de kerkrenmeesters H. Fissering en G. Schaap.

De verkiezing van ambtsdragers zal plaatsvinden tijdens de kerkenraadsvergadering van DV woensdag 8 november 2023.