Nieuwsbrief zondag 22 oktober21.10.2023

Vakantie predikant:
Deze week heeft dominee Van den Berg vakantie. Voor pastorale aangelegenheden kunt u contact opnemen met uw wijkouderling of met de scriba.

De collecten vinden plaats in de eredienst tijdens het zingen voorafgaande aan de prediking. De eerste is voor de diaconie en de tweede voor de kerk en instandhouding van de eredienst. Bij de uitgang kunt u geven voor de zending. Giften overboeken per bankrekening is uiteraard ook mogelijk.

Alle collecten worden van harte aanbevolen

Tijdens de morgendienst is er kinderoppas in d’Ekkelkaamp.

Catechisaties:
In verband met de herfstvakantie zijn er deze week geen catechisaties.

Kerkenraadsverkiezing:
Met ingang van DV 1 januari 2024 zijn de volgende kerkenraadsleden periodiek aftredend:

Ouderling                 A.D. Moed        herkiesbaar
Ouderling                H. Sassen        herkiesbaar
Ouderling                B. Sterenborg        niet herkiesbaar
Ouderling                B. Trenning        herkiesbaar
Diaken                    G. Meijer        herkiesbaar
Diaken                    W. Migchels        herkiesbaar

In verband met het overlijden van ouderling H. van der Heide en het zich niet herkiesbaar kunnen stellen van ouderling B. Sterenborg zijn er twee vacatures voor het ambt van ouderling.

Wij verzoeken u de verkiezing van ambtsdragers ook in uw persoonlijk gebed voor te leggen aan Heere. Als stemgerechtigd lid wordt u in de gelegenheid gesteld namen in te dienen van mannelijke belijdende leden voor de vacatures die per 1 januari 2024 ontstaan.
U kunt uw persoonlijke voordracht, met vermelding van de naam van aftredende ambtsdrager, tot en met vrijdag 3 november 2023 per brief schriftelijk en ondertekend indienen bij de scriba:
Besselinglaan 2, 9591 AP Onstwedde of per mail zenden naar: scriba@hervormdonstwedde.nl

Meer informatie over de verkiezing van ambtsdragers staat vermeld in het kerkblad van november die u in de loop van volgende week zult ontvangen.

Meditaties in De Waarheidsvriend:
In het nummer (42) van de Waarheidsvriend van deze week schrijft dominee Van den Berg de laatste meditatie in een serie van vier.
Van de redactie ontvangen wij een aantal exemplaren om beschikbaar te stellen aan gemeenteleden en belangstellenden.
De gratis nummers liggen bij de uitgangen van kerk.
Neemt u gerust een exemplaar mee om thuis te lezen.

Extra collecte NBG (Nederlands-Vlaams Bijbelgenootschap:
Het Nederlands-Vlaams Bijbelgenootschap (NBG) brengt al meer dan 200 jaar de Bijbel dichtbij. Zij willen dat mensen in binnen- en buitenland toegang krijgen tot de Bijbel. Want in de Bijbel horen wij Gods boodschap van liefde voor de wereld, die ons in beweging brengt en onze weg verlicht.
Wij hopen volgende week zondag (29 oktober) een extra collecte te houden voor het NBG.

Dankdag: woensdagmiddag 1 november 2023:

Vandaag wordt als bijlage bij deze nieuwsbrief de dankdag-map meegezonden. Deze dankdag-map bevat een gezinsdagboekje dat gebruikt kan worden ter voorbereiding op de middagdienst die wij hopen te houden op dankdag.
De kinderen van de zondagsschool ontvangen dit gezinsdagboekje in gedrukte vorm vandaag tijdens het zondagsschool uurtje.
Onze tip: print het dagboekje en ga samen met uw kinderen tijdens de herfstvakantie aan de slag!

Handvolkoren dagboek 2024
Ook dit jaar zal de zendingscommissie ervoor zorgen, dat u het bijbels dagboek 'Een handvol koren' bij u thuis wordt bezorgd, of indien gewenst, mag u dit ook bij één van de commissieleden thuis afhalen. Dit wel graag even vermelden bij uw bestelling.
Om het administratief en financieel gebeuren overzichtelijk te houden is het NIET meer mogelijk de bestelling af te halen bij de boekentafel. Wij vragen u hiervoor uw begrip.
De kosten bedragen dit jaar € 14,95 per dagboek. Hiervan gaat € 8,- naar de zending.
Indien u besluit om géén bijbels dagboek ´Een Handvol Koren´ via de zendingscommissie te ontvangen, of u wilt het aantal wijzigen, dan verzoek ik u dit aan mij kenbaar te maken vóór 30 oktober a.s.
Dit kunt u doen door een mailbericht te versturen naar marijke_boekhold@hotmail.com, of middels een telefoontje of app bericht naar M 06-22 93 95 75.

Geen Halloween…maar het Licht en het Leven:

Halloween wordt steeds uitbundiger gevierd in Nederland. Halloween gaat over donker en dood, enge maskers, skeletten en spoken. Misschien vinden sommige kinderen het erg leuk en interessant, maar het kan ze ook bang maken. Met deze flyer willen we kinderen laten zien dat als ze bang zijn, ze bij Jezus terecht kunnen als het Licht en de Redder van de wereld en waarschuwen voor het leven in de duisternis, immers Halloween is het feest van de duisternis, een feest dat haaks staat op het feest van het Licht en het Leven.

De flyer, die ook een werkje bevat met een vuurtoren hopen we volgende week zondag grootschalig uit te delen. Het is de bedoeling dat deze flyer terecht komt bij niet alleen de kinderen van bijvoorbeeld de zondagsschool, maar bij zoveel mogelijk kinderen, bijvoorbeeld uw kleinkinderen, buurtkinderen of uw neefjes en nichtjes.