Nieuwsbrief zondag 15 oktober15.10.2023

De collecten vinden plaats in de eredienst tijdens het zingen voorafgaande aan de prediking. De eerste is voor de diaconie en de tweede voor de kerk en instandhouding van de eredienst. Bij de uitgang kunt u geven voor de zending. Giften overboeken per bankrekening is uiteraard ook mogelijk.

Extra Collecte voor onderhoud kerk en gebouwen:
Vandaag staat er een extra collecte op het rooster die bestemd is voor de kosten van onderhoud van de kerk en de gebouwen. Het college van kerkrenmeesters brengt deze collecte graag extra onder uw aandacht. Momenteel wordt er hard gewerkt aan de renovatie van de oostwand van d’Ekkelkaamp. De grote glazen pui van de grote zaal is vervangen en er is extra aandacht besteed aan energiebesparende maatregelen. Daarnaast is de verlichting in d’Ekkelkaamp zoveel mogelijk voorzien van ledlampen. Al met al een forse investering die tot doel heeft om een besparing te realiseren op de energiekosten. De afgelopen jaren heeft het college van kerkrentmeesters voor deze investering financiële middelen kunnen reserveren, maar vooral door de gestegen bouwkosten over de afgelopen jaren is de investering hoger dan aanvankelijk geraamd.
Het zou mooi zijn als u als gemeentelid daarom deze keer extra wilt bijdragen aan deze collecte.

Uw gift voor deze collecte kunt u ook overmaken op rekeningnummer NL 61 RABO 0349 0001 07 ten name van Hervormde Gemeente met vermelding van: onderhoud kerk en gebouwen.
Alle collecten worden van harte aanbevolen

Tijdens de morgendienst is er kinderoppas in d’Ekkelkaamp.

Hand-out:
Voor de middagdienst heeft dominee Van den Berg weer een hand-out samengesteld om thuis alvast even te lezen en tijdens de preek te gebruiken.

Meditaties in De Waarheidsvriend:
In het nummer (41) van de Waarheidsvriend van deze week schrijft dominee Van den Berg de derde meditatie in een serie van vier.
Van de redactie ontvangen wij een aantal exemplaren om beschikbaar te stellen aan gemeenteleden en belangstellenden.
De gratis nummers liggen bij de uitgangen van kerk.
Neemt u gerust een exemplaar mee om thuis te lezen.
Ook de overige artikelen en de column van drs. Elise Hoek (Zondagmorgen) in dit blad zijn zeker lezenswaardig.

Vrouwenkring Martha - Lezing Geloofsopvoeding:
Op donderdag 19 oktober hopen enkele leden van de vrouwenkring Martha een lezing te bezoeken met als onderwerp: “Geloofsopvoeding, opdracht voor de hele gemeente”
Deze avond wordt gehouden in de Rehobothkerk in Hollandscheveld en wordt georganiseerd door de regionale afdeling van de Gereformeerde Bond. De avond begint om 20.00 uur.
Indien u/jij belangstelling hebt om ook bij deze lezing aanwezig te zijn dan kunt u voor nadere informatie contact opnemen met Dorothée Sterenborg, telefoon: 06 51422524 of dorothee@sterenborg.nu

Israël – Ineens is het oorlog:
Op zaterdag 7 oktober viel de Palestijnse terreurbeweging Hamas Israël aan. Vele honderden Israëli’s zijn gedood, gewond geraakt of ontvoert. Hamas gebruikt nietsontziend geweld. Ook in de afgelopen week duren de aanvallen voort en verdedigd Israël zich. We roepen u op om in uw persoonlijke gebeden Gods volk én de onschuldige burgerbevolking uit de Gazastrook met name ook de christenen die daar wonen te gedenken.

Handvolkoren dagboek 2024
Ook dit jaar zal de zendingscommissie ervoor zorgen, dat u het bijbels dagboek 'Een handvol koren' bij u thuis wordt bezorgd, of indien gewenst, mag u dit ook bij één van de commissieleden thuis afhalen. Dit wel graag even vermelden bij uw bestelling.
Om het administratief en financieel gebeuren overzichtelijk te houden is het NIET meer mogelijk de bestelling af te halen bij de boekentafel. Wij vragen u hiervoor uw begrip.
De kosten bedragen dit jaar € 14,95 per dagboek. Hiervan gaat € 8,- naar de zending.
Indien u besluit om géén bijbels dagboek ´Een Handvol Koren´ via de zendingscommissie te ontvangen, of u wilt het aantal wijzigen, dan verzoek ik u dit aan mij kenbaar te maken vóór 30 oktober a.s.
Dit kunt u doen door een mailbericht te versturen naar marijke_boekhold@hotmail.com, of middels een telefoontje of app bericht naar 06-22 93 95 75.

Kopij voor het kerkblad:
Kopij voor het kerkblad van november dient u uiterlijk op woensdag 18 oktober 2023 in te leveren bij de scriba, Besselinglaan 2 of/en bij voorkeur per email naar: kerkblad@hervormdonstwedde.nl