Nieuwsbrief zondag 8 oktober07.10.2023

Collecten

De collecten vinden plaats in de eredienst tijdens het zingen voorafgaande aan de prediking. De eerste is voor de diaconie en de tweede voor de kerk en instandhouding van de eredienst. Bij de uitgang kunt u geven voor de zending. Giften overboeken per bankrekening is uiteraard ook mogelijk.

Alle collecten worden van harte aanbevolen

Kinderoppas:

Tijdens de morgendienst is er kinderoppas in d’Ekkelkaamp.

Boekentafel en verkoop collectemunten:

Maandag 9 oktober is de boekentafel ’s middags en ’s avonds weer open.

De verkoop van collectemunten vindt vanaf deze maand weer plaats tijdens de middag- en avonduren.In verband met de verbouwing zal de boekentafel ingericht zijn op een andere plek in d’Ekkelkaamp.

Meditaties in De Waarheidsvriend:
Deze week schrijft dominee Van den Berg een meditatie in het blad De Waarheidsvriend. Van de redactie ontvangen wij een aantal gratis exemplaren om beschikbaar te stellen aan gemeenteleden en belangstellenden.De gratis nummers liggen bij de uitgangen van kerk. Neemt u gerust een exemplaar mee om thuis te lezen.

Onderhoud kerk en gebouwen:

Zondag 15 oktober staat er weer een extra collecte op het rooster die bestemd is voor de kosten van onderhoud van de kerk en de gebouwen. Het college van kerkrenmeesters brengt deze collecte graag extra onder uw aandacht. Momenteel wordt er hard gewerkt aan de renovatie van de oostwand van d’Ekkelkaamp. De grote glazen pui van de grote zaal is vervangen en er is extra aandacht besteed aan energiebesparende maatregelen. Daarnaast is de verlichting in d’Ekkelkaamp zoveel mogelijk voorzien van ledlampen. Al met al een forse investering die tot doel heeft om een besparing te realiseren op de energiekosten. De afgelopen jaren heeft het college van kerkrentmeesters voor deze investering financiële middelen kunnen reserveren, maar vooral door de gestegen bouwkosten over de afgelopen jaren is de investering hoger dan aanvankelijk geraamd.

Het zou mooi zijn als u als gemeentelid daarom deze keer extra wilt bijdragen aan deze collecte.