College van Kerkrentmeesters02.10.2023

Op 12 september hebben wij samen met vijf gemeenteleden vergaderd over energie en verduurzaming in relatie tot het kerkgebouw en d’ Ekkelkaamp. De vergadering werd geopend nadat de voorzitter een gedeelte uit de Bijbel heeft gelezen en is voorgegaan in gebed. Nadat alle aanwezigen zich hebben voorgesteld, heeft de penningmeester een korte uitleg gegeven over de financiën van onze gemeente, die de aanleiding zijn voor deze vergadering en volgende themavergaderingen. Vervolgens zijn de tot dusver genomen maatregelen voor energiebesparing en verduurzaming en de resultaten van deze maatregelen besproken. Daarna hebben we gediscussieerd over ideeën en mogelijkheden voor een verdere besparing en verduurzaming.

Na de rondvraag werd de vergadering door de voorzitter gesloten met dankgebed.
De suggesties uit de themavergadering bespreken we verder in de collegevergadering(en). Het is goed om te weten dat er betrokkenheid in de gemeente is en we zijn blij dat er gemeenteleden zijn die graag willen meedenken.

We attenderen u daarom graag alvast op de volgende themavergadering die in het teken zal staan van de begraafplaats. Deze vergadering hopen we in november te houden. Meer daarover in het volgende kerkblad.