Nieuwsbrief zondag 24 september23.09.2023

De collecten vinden plaats in de eredienst tijdens het zingen voorafgaande aan de prediking. De eerste is voor de diaconie en de tweede voor de kerk en instandhouding van de eredienst. Bij de uitgang kunt u geven voor de zending. Giften overboeken per bankrekening is uiteraard ook mogelijk.

Tijdens de morgendienst is er kinderoppas in d’Ekkelkaamp.

Zondagsschool:
In verband met de viering van het Heilig Avondmaal is er vandaag geen zondagsschool.

Heilig Avondmaal en Dankzegging
Vandaag hopen we in de morgendienst het sacrament van het Heilig Avondmaal te vieren.
Het Avondmaal hoort tot het hart van de gemeente. Brood en wijn bepalen ons bij de kern van waar het om gaat: Christus lijden, sterven en opstanding om ons zondige mensen te redden en te verzoenen.
In de voorbereidingsdienst hebben we stil gestaan bij het eerste deel van de gelijkenis van het mosterdzaad (Mattheüs 13). In de Avondmaalsdienst komen de slotwoorden van deze gelijkenis aan de orde.
De middagdienst  staat in het teken van dankzegging en nabetrachting op het Heilig Avondmaal.
In deze dienst staat de gelijkenis van het zuurdeeg centraal.  Hoewel het hier gaat om twee gelijkenissen, horen ze wel helemaal bij elkaar; Jezus heeft deze twee korte gelijkenissen niet zonder reden aansluitend aan elkaar vertelt. We zullen zien dat ze inhoudelijk sterke betrekking hebben op elkaar.

Glutenvrij avondmaal brood:
Bij de rondgang tijdens het Heilig Avondmaal met brood is er glutenvrij-brood beschikbaar. Indien u hiervan gebruik wenst te maken, verzoeken wij u dit even door te geven aan de scriba T (0599-3320235.

Korte Viering:
Om plm. 11.00 uur wordt de korte viering gehouden voor belijdende leden die wegens omstandigheden de hele dienst in de kerk niet kunnen bezoeken. Indien u de dienst thuis via kerktelefoon of kerk-TV moest volgen, maar toch graag deel had genomen aan de viering, dan nodigen wij u van harte uit het sacrament met ons mee te vieren.

Avondmaalscollecte:
De avondmaalscollecte is bestemd voor Mercy Ships.
Deze organisatie heeft ziekenhuisschepen in de vaart die bemand worden door vrijwilligers om in de armste landen van de wereld medische zorg te bieden aan de allerarmsten en op deze manier Gods liefde op een praktische manier te laten zien. Meer informatie hierover kunt u vinden op de website van Merci Ships: www.mercyships.nl. Het is zeker de moeite waard om even de website te bezoeken.

Uw gift voor kunt u ook overmaken op rekeningnummer:
NL 44 RABO 0349 0041 96 ten name van Diaconie Herv. Gem. met vermelding: Mercy Ships

Alle collecten worden van harte aanbevolen

Verjaardagfonds:
Maandagavond 25 september om 19.00 uur vindt de afrekening van de opgehaalde gelden voor het verjaardagfonds plaats in d’Ekkelkaamp.

Orgelcommissie: Concert ALBATROS – kaartverkoop:
Zaterdag 7 oktober 2023 geeft Christelijk Mannenkoor Albatros uit Nieuwe Pekela een avondvullend concert in ons kerkgebouw. Aanvang 20.00 uur.
Kaarten zijn in de voorverkoop te koop bij huishoud-cadeaushop Heije Wubs. prijs € 10,-- p.p., kinderen tot 18 jr. gratis.
(Kaarten bij de ingang van het concert kosten € 12,50 p.p.)
Kaarten per mail bestellen en betalen via betaalverzoek is ook mogelijk door een berichtje te sturen naar: orgelcommissieonstwedde@gmail.com met vermelding van uw naam en aantal kaarten.