Nieuwsbrief zondag 10 september09.09.2023

De collecten vinden plaats in de eredienst tijdens het zingen voorafgaande aan de prediking. De eerste is voor de diaconie en de tweede voor de kerk en instandhouding van de eredienst. Bij de uitgang kunt u geven voor de zending. Giften overboeken per bankrekening is uiteraard ook mogelijk.

Extra collecte plaatselijk jeugdwerk:
Vandaag is er bij de uitgang een extra collecte die bestemd is voor het plaatselijk jeugdwerk. Het jeugdwerk is een belangrijke pijler van het kerkelijk werk binnen onze gemeente. De opbrengst van deze collecte draagt er mede toe bij dat er voor de zondagsschool, het clubwerk en catechisaties materialen kunnen worden aangeschaft en diverse activiteiten kunnen worden georganiseerd.
Uw gift voor deze extra collecte kunt u ook overmaken op rekeningnummer NL 44 RABO 0349 0041 96 ten name van diaconie met vermelding van: extra collecte jeugdwerk.

Alle collecten worden van harte aanbevolen

Zondagmorgen - Startdienst:
De eredienst van zondagmorgen staat in het teken van de start van het winterwerk.
Het jaarthema voor 2023-2024 komt vooral voort uit het verlangen om kinderen, tieners en jongeren te stimuleren en ondersteunen in het geloven. Het is belangrijk om daarbij te zeggen: ‘Hou vol!’
Ga door met geloven, juist ook als het moeilijk is.
Bij de opening van het winterwerk staat Lukas 18:1-8 centraal.
Dominee Van den Berg hoopt in de preek hier verder op in te gaan. Aan deze dienst zal medewerking worden verleend door Muziekgroep Genesis en Jong Genesis.

De liturgie voor deze dienst wordt met deze nieuwsbrief meegezonden.

Na de dienst bent u van harte welkom om onder het genot van een kopje koffie, thee of fris, mét taart even na te praten en elkaar te ontmoeten op de parkeerplaats bij d’Ekkelkaamp.
(De taarten voor de taartenbakwedstrijd kunt u zondagmorgen nog inleveren bij d’Ekkelkaamp).

Tijdens de morgendienst is er kinderoppas in d’Ekkelkaamp.

Voorbereiding op de viering van het Heilig Avondmaal:
De morgendienst van zondag 17 september staat in het teken van de voorbereiding op de viering van het Heilig Avondmaal.