Nieuwsbrief zondag 18 juni17.06.2023

Heilig Avondmaal en Dankzegging
Vandaag hopen we in de morgendienst het sacrament van het Heilig Avondmaal te vieren.
Het Avondmaal hoort tot het hart van de gemeente. Brood en wijn bepalen ons bij de kern waar het om gaat: Christus lijden, sterven en opstanding om ons zondige mensen te redden en te verzoenen. Aan deze kern zijn nog andere aspecten verbonden. Eén daarvan is dat het Avondmaal door Jezus is ingesteld als een ‘hulpmiddel’ voor ons om te volharden in geloof, hoop en liefde. Bij dit laatste hopen we voorafgaande aan de Avondmaalsviering een kort moment stil te staan n.a.v. de woorden uit Jakobus 5 vers 8.
De middagdienst staat in het teken van dankzegging en nabetrachting op het Heilig Avondmaal. In deze dienst hopen we stil te staan bij het vervolg uit Jakobus 5, de verzen 9 t/m 11. Daarin gaat het over de verwachting van de komst van onze Heere Jezus als Rechter en wat die verwachting heel concreet betekent voor ons leven hier en nu.

Glutenvrij avondmaal brood:
Bij de rondgang tijdens het Heilig Avondmaal met brood is er glutenvrij-brood beschikbaar.

Korte Viering:
Om plm. 11.00 uur wordt de korte viering gehouden voor belijdende leden die wegens omstandigheden de hele dienst in de kerk niet kunnen bezoeken. Indien u de dienst thuis via kerktelefoon of kerk-TV moest volgen, maar toch graag deel had genomen aan de viering, dan nodigen wij u van harte uit het sacrament met ons mee te vieren.

Avondmaalscollecte:
De avondmaalscollecte is bestemd voor Stichting Kinderhulp Mondiaal (KIMON)
Stichting Kimon is een christelijke, interkerkelijke zendingsorganisatie. Zij richten zich op het noodlijdende kind wereldwijd. Hun focusgebieden liggen op het Afrikaanse continent en in Roemenië, Oekraïne en Bangladesh. Via zending en hulpverlening helpt de stichting om de materiële, lichamelijke, sociale en geestelijke nood van de kinderen te verlichten.
Zo willen ze dienstbaar zijn in de uitbreiding van Gods Koninkrijk
Uw gift voor kunt u ook overmaken op rekeningnummer:
NL 44 RABO 0349 0041 96 ten name van Diaconie Herv. Gem. met vermelding: Kimon

De collecten vinden plaats in de eredienst tijdens het zingen voorafgaande aan de prediking. De eerste is voor de diaconie en de tweede voor de kerk en instandhouding van de eredienst. Bij de uitgang kunt u geven voor de zending. Giften overboeken per bankrekening is uiteraard ook mogelijk.

Alle collecten worden van harte aanbevolen

Tijdens de morgendienst is er kinderoppas in d’Ekkelkaamp.

Kopij voor het kerkblad:
Kopij voor het kerkblad van juli en augustus dient u uiterlijk op woensdag 21 juni 2023 in te leveren bij de scriba, Besselinglaan 2 of/en bij voorkeur per email naar: kerkblad@hervormdonstwedde.nl

Thema vergadering energie en verduurzaming:
Tot en met maandag 19 juni kunt u zich nog aanmelden voor de thema vergadering met betrekking tot energie en verduurzaming, die belegd wordt door het college van kerkrentmeesters op DV dinsdag 27 juni 2023. Aanmelden kan door een mailtje te sturen naar: kerkrentmeesters@hervormdonstwedde.nl.
Meer informatie hierover kunt u lezen in het kerkblad van juni.

Open middag en avond in de pastorie:
In verband met de verjaardagen van dominee en mevrouw Van den Berg worden alle gemeenteleden uitgenodigd om op DV donderdag 22 juni langs te komen in de pastorie.
’s Middags van 14.00 – 16.30 uur en ’s avonds van 19.30 uur tot 22.30 uur.

Bij de preek van de middagdienst: