Nieuwsbrief zondag 14 mei13.05.2023

De collecten vinden plaats in de eredienst tijdens het zingen voorafgaand aan de prediking. De eerste is voor de diaconie en de tweede voor de kerk en instandhouding van de eredienst. Bij de uitgang kunt u geven voor de zending.
Giften overboeken per bankrekening is uiteraard ook mogelijk.

Alle collecten worden van harte aanbevolen.

Tijdens de morgendienst is er kinderoppas in d’Ekkelkaamp.

Mannenzangavond:

Op DV vrijdag 19 mei wordt in de kerk de tweede editie van de mannenzangavond gehouden. Tijdens deze avond zingen zo veel mogelijk mannen een aantal geestelijke liederen. Het begint om 19.30 uur. De leiding is in handen van Willy Nobbe en de organist is Michiel Wubs.
Vorig jaar hebben zo'n 150 mannen uit Onstwedde en uit de regio de mannenzangavond bezocht.  Entree is € 5,00.
Kijk op de website van de kerk (in het artikel over de mannenzangavonden) naar de editie van 2022 óf naar een editie van de mannenzang in Katwijk waar maar liefst 1.800 mannen samen komen om te zingen.
Initiatiefnemers: Willy Nobbe, Aike Maarsingh, Gert Meijer

Mannenzangavond Katwijk

Openbare Belijdenis van het geloof:
Met dankbaarheid maakt de kerkenraad bekend dat de Heere het in Zijn goedheid schenkt dat op D.V. zondag 28 mei 2023 (eerste pinksterdag) in de morgendienst zes gemeenteleden in het midden van de gemeente hun ja-woord verlangen uit te spreken voor God. Een indrukwekkende en blijde gebeurtenis, voor zowel degenen die belijdenis doen, voor hen die bij hen horen, alsook voor ons als gemeente.
In deze belijdenisdienst zal ook de bediening van de Heilige Doop plaatsvinden aan een van de belijdenis catechisanten en aansluitend ook aan twee jonge kinderen van de gemeente.

De namen van de personen die in het midden van onze gemeente belijdenis hopen te doen zijn in alfabetische volgorde weergegeven:

•    Marcel van Briemen, (Marcel) Vledderweg 17, 9585 PA Vledderveen (wijk-2/Vledderveen)
•    Jan Noach Doorneweerd (Jannoah), Ruiten A kanaal West V3, 9561 TP Ter Apel
•    Roelfina Hilverts (Ina), Luringstraat 52a, 9591 BE Onstwedde
•    Joyce Hilverts-Zwier (Joyce), Veelerveensterweg 44, 9566 PH Veelerveen
•    Hindrik Berend Trenning (Henrik), Besselinglaan 2, 9591 AP Onstwedde
•    Geert Volders (Geert), Voorstekamp 14, 9502 RN Stadskanaal

Na het afleggen van haar belijdenis zal de Heilige Doop worden bediend aan Joyce Hilverts-Zwier. Daarna zullen Johannes en Joyce Hilverts hun beide kinderen ten doop houden, te weten: Rick (14-09-2013) en Yelien (30-10-2017).

De aannemingsavond heeft plaatsgevonden op woensdag 10 mei waarbij een delegatie van alle geledingen van de kerkenraad en een afvaardiging van het bestuur van de evangelisatie Jeruël aanwezig mocht zijn.

Wij willen u als gemeente vragen om de belijdeniscatechisanten en dopelingen in uw voorbede te gedenken en met hen mee te leven naar de dag van hun belijdenis.

Na afloop van de belijdenisdienst wordt u in de gelegenheid gesteld om de nieuwe lidmaten te feliciteren en hen Gods Zegen toe te wensen in d’Ekkelkaamp. Daar is dan tevens ook de gelegenheid om elkaar als gemeente te ontmoeten tijdens het koffiedrinken.