Het tafeltje van Ds. J.C. Wolthers30.03.2023

Kortgeleden werd de scriba gebeld door Niek Wolthers. Hij is de kleinzoon van dominee Wolthers die predikant in onze gemeente is geweest van december 1925 tot februari 1932.
In de tijd dat ds. Wolthers dienaar van het Woord was bij ons, is de kerk gerestaureerd en is het interieur geheel vernieuwd. Het oude interieur inclusief de kansel is destijds uit de kerk gesloopt.
Enkele onderdelen van de oude kansel zijn bij dominee Wolthers terecht gekomen. In de jaren nadat hij Onstwedde verlaten had, heeft dominee hiervan een tafeltje laten maken. Het tafeltje is na het overlijden van de predikant bij zijn zoon terecht gekomen en sinds kort is het tafeltje naar de kleinzoon, Niek Wolthers, gegaan.
De familie zocht een goede bestemming voor dit tafeltje en heeft ons gevraagd of de kerk in Onstwedde hier interesse in had.
Zaterdag 18 maart jl. heeft de voorzitter van het college van kerkrentmeesters, N. Sterenborg,  het tafeltje in de kerk in ontvangst genomen. De poten van het tafeltje zijn afkomstig van de oude kansel uit onze kerk.
Wij bedanken de familie Wolthers voor deze gift en zullen het tafeltje een passende bestemming geven in de kerk.