Rondom de kerkdiensten29.03.2023

Collecten:
Gemeenteleden en eventuele gasten die de diensten bijwonen via de media, kerktelefoon of kerk TV vragen wij hun giften voor diaconie, kerkbeheer en zending over te maken op de rekeningnummers zoals die in de informatierubriek van dit kerkblad staan vermeldt.
Dit geldt eveneens voor de bijzondere en extra collecten.

Verkoop van collectemunten:
In de maand april vindt de verkoop van collectemunten plaats op D.V. maandag 17 april 2023.
Met ingang van deze maand worden er alleen ’s avonds van 19.00 – 20.30 uur munten verkocht.

Doopdienst
In de morgendienst van D.V. zondag 2 april zal Maarten Sterenborg het teken en zegel van de Heilige Doop ontvangen. Wij wensen de ouders Gert en Dorothée en hun kinderen Gods Zegen toe in de aanloop naar deze doopdienst.

Zondag 9 april, 1e Paasdag, is er een extra collecte voor de HGJB. De HGJB is zeer betrokken bij veel gemeenten in ons land om handen en voeten te geven aan het jeugdwerk. Zo ook bij onze eigen gemeente, u moet dan denken aan werkboeken voor de jeugdclubs maar ook voor de predikant betreft de biddag en dankdag werkmap.

Tweede Paasdag:
Tijdens de eredienst op Tweede Paasdag hopen de kinderen van de zondagsschool samen met muziekgroep Genesis een bijdrage aan de dienst te leveren.

Afsluiting Winterwerk:
De morgendienst op D.V. zondag 23 april 2023 staat in het teken van de afsluiting van het winterwerk. Ten tijde van het schrijven van het kerkblad wordt nog gewerkt aan de invulling van deze dienst

Zondag 23 april is de extra collecte bestemd voor Kerk TV.

Zondag 7 mei is de extra collecte bestemd voor Kerk en onderhoud gebouwen.

Zondagsschool psalm/lied:
Sinds kort wordt de psalm of het lied dat de kinderen op de zondagsschool leren tijdens de afkondigingen in de morgendienst genoemd. Op deze manier wil de leiding van de zondagsschool en de kerkenraad even extra aandacht vragen voor hetgeen met de kinderen wordt gezongen. Zingt u thuis de psalm of het lied ook met uw kinderen?

Kinderoppas
Tijdens de morgendienst is er kinderoppas in d’ Ekkelkaamp.