Zondagsschool 10.03.2023

"De Goede Herder"

De afgelopen maand hebben we geluisterd naar de verhalen over Mozes. De komende weken staan we stil bij de Lijdenstijd. Dit jaar is het thema: ‘Wie? Wat? Waar!’  Die vragen staan centraal in de verhalen die we dit jaar op weg naar Pasen lezen.
In het veertigdagenproject van Bijbel Basics gaan we op zoek naar antwoorden op die vraag. We doen dit aan de hand van Bijbelteksten die ook al iets laten zien van de weg die Jezus aflegt naar het lijden en sterven aan het kruis én zijn opstanding. Het draait daarbij steeds om deze vragen: Wie is Hij toch? Wat denken de mensen om Jezus heen? En wat is waar, welke waarheid ontdekken we over Jezus.
Op vrijdagavond 17 februari hebben de kinderen van groep C en D (groep 6 t/m 8) meegedaan aan een spooktocht in het dr. Hommesbos, georganiseerd door de Gereformeerde kerk. De jeugd van alle drie de kerken was aanwezig. Het was een geslaagde en spannende avond. Aan het eind van de avond kregen we nog een frikandel of kroket. Hartelijk bedankt voor de uitnodiging. Leuk om dit zo samen te doen.

Het programma:
5 maart      Wie is Hij, dat de wind en het water Hem gehoorzamen?    Marcus 4:35-41
12 maart    Wie is Hij, dat Hij de zonden van mensen vergeeft?     Lucas 7:36-50
19 maart    Avondmaal – geen zondagsschool
26 maart    Wie zeggen de mensen dat Ik ben?     Mattheüs 16:13-17, 20-21
2 april        Zingen in de kerk – doopdienst van Maarten Sterenborg.
                 Wie is Hij, dat Hij als een koning Jeruzalem binnenrijdt?     Mattheüs 21:1-11
9 april        Eerste Paasdag – geen zondagsschool
10 april      Tweede Paasdag – alle kinderen van de zondagsschool zingen in de kerk enkele paasliedjes. We hopen dat iedereen aanwezig is, zodat we een mooi groot koor hebben.
16 april      Programma volgt.
23 april     Laatste keer zondagsschool voor alle kinderen in de grote zaal, ook nemen we dan afscheid van de oudste groep. Alle ouders, opa’s en oma’s en gemeenteleden zijn welkom.

Vriendelijke groet,
Marieke Wolfs, Zwaantje Brugge, Frank Boels, Arnold Wubs, Marijke Venema, Marchien Wilzing, Dineke Clazing en Roelianne Wilzing