Actie Kerkbalans09.03.2023

Blijmoedige gevers

Het college van kerkrentmeesters is dankbaar en verheugd dat voor de actie Kerkbalans 2023 tot nu toe aan toezeggingen een bedrag van € 130.500,-- is ontvangen. Deze toezeggingen zijn aanmerkelijk hoger dan waar het college in de prognose vanuit is gegaan. Op dit moment zijn nog niet alle toezeggingsformulieren retour ontvangen. Indien u de vrijwilliger die de formulieren op kwam halen hebt gemist, dan verzoeken wij u uw formulier alsnog in te leveren.  Opvallend is dat met name óók de jongeren in de gemeente, die vanaf 18 jaar een verzoek voor een bijdrage ontvingen,  hun verantwoordelijkheid hebben genomen en daarmee ook naar draagkracht bijdragen. Vandaar dat wij in de aanhef van dit stukje tekst durven spreken over “Blijmoedige gevers”.
Want zoals 2 Korinthe 9 vers 7 zegt: “Laat ieder doen zoals hij/zij in zijn/haar hart voorgenomen heeft, niet met tegenzin of uit dwang, want God heeft de blijmoedige gever lief”.