Nieuwsbrief zondag 5 maart04.03.2023

De collecten vinden plaats in de eredienst tijdens het zingen voorafgaande aan de prediking. De eerste is voor de diaconie en de tweede voor de kerk en instandhouding van de eredienst. Bij de uitgang kunt u geven voor de zending. Giften overboeken per bankrekening is uiteraard ook mogelijk.

Alle collecten worden van harte aanbevolen

Tijdens de morgendienst is er kinderoppas in d’Ekkelkaamp.

Kom en Zing mee:
Vanavond organiseert de Evangelisatiecommissie een Kom en Zing mee avond in d’Ekkelkaamp. Aanvang: 19.00 uur.
Medewerking wordt verleend door het Christelijk Mannenkoor “Crescendo” uit Winschoten
De toegang is gratis. Er wordt een collecte gehouden.
Na afloop is er gelegenheid om bij een kopje koffie of fris nog even na te praten.

Biddag voor gewas en arbeid 8 maart:
Woensdag 8 maart is het biddag voor gewas en arbeid. Het thema voor de middagdienst is 'Zie jij het ook?' De dienst begint om 15.30 uur, voorganger is dominee G. Herwig.
Jong Genesis zingt tijdens een aantal liederen voor én met de gemeente.
Het gaat in de dienst over zien wat je niet ziet maar wat er wél is. Soms moet iemand je daar de ogen voor openen.
We lezen in de bijbel uit 2 Koningen 6 : 8-23. Dit gaat over de geschiedenis van Elisa en zijn knecht waarin gebed en (niet) zien een grote rol spelen.
De avonddienst begint op de gebruikelijke tijd van 19.30 uur.

Liturgie Biddag:
De liturgie voor de middag- en avonddienst wordt u begin volgende via de mail toegezonden.

Biddag Collecte:
Woensdag 8 maart wordt de biddagcollecte gehouden bij de uitgang. De opbrengst van deze collecte is bestemd voor het financieel gezond houden van onze eigen gemeente en vormt samen met de vrijwillige bijdragen en de wekelijkse collecten voor kerkbeheer een belangrijke inkomstenbron voor onze gemeente.
Op zondag 12 maart wordt de collecte van de kerkrentmeesters toegevoegd aan de biddagcollecte. U gift kunt u ook overmaken op rekeningnummer NL 61 RABO 0349 0001 07 t.n.v. Kerkbeheer met vermelding van Biddag Collecte.

Zendingsavond:
Vrijdagavond 10 maart 2023 organiseert de zendingscommissie een zendingsavond.
Deze avond komt Simone van de GZB iets vertellen over haar werkzaamheden op het zendingsveld in Centraal-Azië.
De aanvang van deze avond is 19.30 uur in d’Ekkelkaamp. Iedereen jong en oud is van harte welkom.

Catechisaties:
In verband met Biddag zijn er deze week geen catechisaties. De catechisanten worden hierbij van harte opgeroepen om de eredienst(en) aanstaande woensdag te bezoeken.
Er is deze week wél belijdeniscatechese.

Biddag Gezinsmap:
Bij deze nieuwsbrief sturen wij u Biddag Gezinsmap van de HGJB. Deze map kunnen ouders met kinderen thuis gebruiken om samen te lezen, te bespreken en opdrachtjes of puzzeltjes te maken.