Nieuwsbrief zondag 19 februari18.02.2023

Mededelingen

Heilige Doop:
Vandaag is er in de ochtenddienst de bediening van de Heilige Doop aan Elbert de Leede.
Na de dienst is er de gelegenheid voor in de kerk de doopouders te feliciteren en hen Gods zegen toe te wensen.

Collecten:
De collecten vinden plaats in de eredienst tijdens het zingen voorafgaande aan de prediking. De eerste is voor de diaconie en de tweede voor de kerk en instandhouding van de eredienst. Bij de uitgang kunt u geven voor de zending. Giften overboeken per bankrekening is uiteraard ook mogelijk.

Extra Collecte Noodhulp Turkije-Syrië:
Vandaag collecteert de diaconie met een extra deurcollecte voor het bieden van noodhulp in Syrië
U kunt uw gift ook overmaken op het rekeningnummer NL44RABO 0349 0041 96 van de diaconie o.v.v. “Noodhulp Syrië”

Onvoorstelbaar leed! Zware aardbevingen in Syrië en Turkije eisen duizenden levens. Tienduizenden mensen zijn gewond, de ravage is enorm. Het Christelijk Noodhulpcluster (met o.a. Dorcas, Woord en Daad, Tearfund en ZOA) is al jaren in Syrië aanwezig en biedt direct noodhulp aan de slachtoffers.

De impact van de aardbeving is groot, in Turkije, maar ook juist in Syrië. Door conflicten is het land al jarenlang in crisis. Miljoenen Syriërs zijn ontheemd. De aardbevingen hebben de crisis nog veel groter gemaakt.
ZOA-landendirecteur Marjanne van Vliet in Syrië vertelt: “De mensen hier hadden al heel hard hulp nodig. De huidige aardbevingen geven een extra, dramatische dimensie aan de situatie. En het is ook nog eens bitterkoud!” De omvang van de ramp is enorm. Mensen blijven buiten op de straat, in de kou. Ze zijn bang voor nieuwe aardbevingen, ze durven niet bij opvanglocaties naar binnen te gaan. In Aleppo wonen ook veel ouderen, die niet zelf weg kunnen komen uit hun huizen. Hulp is zeer dringend nodig!”

Het Christelijk Noodhulpcluster is in Syrië al vele jaren ter plaatse en verleent nu noodhulp aan hen die getroffen zijn door de aardbevingen: onderdak, voedsel, water, winterhulp. Dat doen ze zelf, samen met kerken en met partnerorganisaties.

Alle collecten worden van harte aanbevolen

Kinderoppas:
Tijdens de morgendienst is er kinderoppas in d’Ekkelkaamp.

Clubkamp Jeugdclub 16 + “G.Z.D.L.M.J.”
De jeugdclub 16 + is dit weekend op clubkamp in Vierhuizen bij Ulrum (GN). Zondagmorgen wordt de eredienst bezocht in de Hervormde kerk te Noordhorn.

Vrijwillige Bijdrage:
Op dit moment is de stand van de toezeggingen voor de vrijwillige bijdrage € 130.500,--.
Het college van kerkrentmeesters is blij en dankbaar dat de toezeggingen nu al ruimschoots boven de begroting liggen.

Kopij voor het kerkblad:
Kopij voor het kerkblad van maart dient u uiterlijk op woensdag 22 februari 2023 in te leveren bij de scriba, Besselinglaan 2 of/en bij voorkeur per email naar: kerkblad@hervormdonstwedde.nl.

Vakantie Bijbelfeest:
Dit jaar houden wij het Vakantie Bijbelfeest op dinsdag 28 februari en woensdag 1 maart.
Jij komt toch ook? Het thema is : “Alles Andersom!”
Waar:     Chr. Geref. Kerk in Onstwedde.
Tijd:    28 februari     9.30 uur - 11.30 uur (inloop 9.10 uur)
                18:30 uur is er kinderbingo
    1 maart        9.30 uur - 11.30 uur (inloop 9.10 uur)
                13:30 – 15:00 sport- en spelmiddag

Als voorbereiding op het Vakantie Bijbelfeest zal zondagmiddag 26 februari een dienst gehouden worden door ds. van den Berg waarin het thema centraal staat.
De dienst begint om 14:30 uur in Hervormde Kerk in Onstwedde.
Iedereen is van harte welkom!
Het Vakantie Bijbelfeest is bedoeld voor kinderen van 4 t/m 12 jaar (groep 1 t/m groep 8).
We gaan zingen, knutselen en er is nog veel meer leuks te doen en te bekijken! Je kunt je nog opgeven!! Doe het snel!
Daarnaast zijn wij dringend op zoek naar vrijwilligers! Je mag meehelpen vanaf de 1e klas van VO. Je mag 1 dag meehelpen, maar als je beide dagen kunt helpen is dat heel fijn!! Jij helpt toch ook mee zodat Vakantie Bijbel Feest door kan gaan?!
Via de website vakantie-bijbelfeest-onstwedde.jouwweb.nl kun je je opgeven, zowel als deelnemers als vrijwilliger. Hier kun je ook aangeven of je mee doet met de Bingo!  Je zult op de site ook extra informatie vinden, bijvoorbeeld over de sport- en spelmiddag.

Dus aarzel niet en geef je op!
Graag zien we jullie op de Vakantie Bijbelfeest!! Tot dan!

Team Vakantie Bijbelfeest