Bevestiging en afscheid07.02.2023

Ambtsdragers

In de morgendienst van zondag 15 januari mochten een tweetal nieuwe ambtsdragers in het ambt van ouderling-kerkrentmeester en diaken worden bevestigd. Ouderling S. Huiting mocht in deze dienst herbevestigd worden.  De kerkenraad is dankbaar en verheugd dat de broeders Huiting, Velthuis en Volders hun ambt mochten aanvaardden, temeer omdat de vacatures na de eerste verkiezingsronde al konden worden ingevuld. Tijdens de prediking werd stilgestaan bij de roeping van Elisa, met als thema: “een veelzeggend gebeuren bij aanvang van Elisa’s ambtstermijn.”
Tekst voor de prediking was 1 Koningen 19 vers 20b en 21a.
"Laat mij toch mijn vader en moeder kussen, daarna zal ik u volgen. En hij zei tegen hem: Ga, keer terug, want wat heb ik u gedaan? 21. Zo keerde hij van achter hem terug, nam een span runderen, slachtte ze en kookte hun vlees op het hout van het juk van de runderen. Hij gaf dat aan het volk en zij aten.”

Na de bevestiging werden de nieuwe en herbevestigde ambtsdragers door de gemeente toegezongen met lied 260 uit de Weerklank in iets aangepaste vorm.
In deze dienst mochten ouderling-kerkrentmeester H. van de Meent en diaken J. Hilverts het ambt neerleggen. Na woorden van dank te hebben gesproken tot deze broeders werden zij door de kerkenraad toegezongen met de woorden van Psalm 90 vers 9.

Tijdens de kerkenraadsvergadering van 25 januari jongsleden is voorafgaande aan de reguliere vergadering nog samen met de teruggetreden broeders stilgestaan bij het neerleggen van hun ambt. Als dank voor hun inzet en betrokkenheid ontvingen zij van de voorzitter van de kerkenraad ds. Van den Berg een boekenbon en een boeket bloemen.