Nieuwsbrief zondag 5 februari04.02.2023

Mededelingen

Themadienst: de barmhartige Samaritaan.
Vandaag is de morgendienst in het bijzonder gericht op de kinderen. Wegens droevige omstandigheden kon dominee Van den Berg deze dienst niet voorbereiden. Het is deze keer niet gelukt om voor deze dienst een gedrukte liturgie samen te stellen. Bij deze nieuwsbrief ontvangt u een liederenblad met liturgie. U wordt verzocht dit liederenblad even te printen en mee te nemen naar de kerk.

Collecten:
De collecten vinden plaats in de eredienst tijdens het zingen voorafgaande aan de prediking. De eerste is voor de diaconie en de tweede voor de kerk en instandhouding van de eredienst. Bij de uitgang kunt u geven voor de zending. Giften overboeken per bankrekening is uiteraard ook mogelijk.

Alle collecten worden van harte aanbevolen

Kinderoppas:
Tijdens de morgendienst is er kinderoppas in d’Ekkelkaamp.

Zondagsschool:
Na de morgendienst is er tijdens de zondagsschool een speciaal programma dat aansluit bij de het thema van de kinderdienst: “de barmhartige Samaritaan”

Voedselactie Oekraïne:
Graag vragen wij aandacht voor de voedselinzamelingsactie voor Oekraïners in Oekraïne.
Meer informatie over de actie staat in de flyer, deze vindt u op de website www.hervormdonstwedde.nl en in het kerkblad van februari.

Ds. Van den Berg:
In verband met het overlijden en de begrafenis van de vader van onze predikant is dominee Van den Berg de komende dagen afwezig. Voor pastorale zaken kunt u daarom contact opnemen met de wijk ouderling of met de scriba. In de eredienst van vanmorgen gaat daarom de heer B. Noteboom voor. De catechisaties zullen, naar het zich laat aanzien, wel weer door kunnen gaan.
De rouwdienst en begrafenis van de heer Van den Berg vinden plaats op DV dinsdag 7 februari vanuit de Hervormde Kerk te Stolwijk. De rouwdienst vanaf 10.55 uur live te volgen via www.stoppelenburguitvaart.nl/livestream > selecteer Gerard van den Berg.

Volgende week zondag - Extra Collecte voor project 10 27:
Volgende week zondag wordt een extra collecte gehouden die bestemd is hulp aan gezinnen en kinderen in Oost-Bulgarije. Het grootste gedeelte van de bevolking leeft daar in erbarmelijke omstandigheden. Velen zijn werkeloos, ondervoed en analfabetisch. Kind huwelijken zijn daar normaal. Er is daar een christelijke gemeente opgezet, die kinderen opvangt die in problemen zijn gekomen. Iedere dag opent de kerkelijke gemeente haar deuren om kinderen te voorzien van een maaltijd en   daarbij het evangelie te verkondigen. Project 10 27 is een samenwerking tussen het Werelddiaconaat en de GZB.