Nieuwsbrief zondag 11 december10.12.2022

Mededelingen

Heilig Avondmaal en Dankzegging
Vandaag hopen we in de morgendienst het sacrament van het Heilig Avondmaal te vieren. In de prediking staan we stil bij het thema: “Twee tekenen, beiden voor u”.
In de middagdienst van vandaag wordt de dankzegging gehouden.Korte Viering:
Om plm. 11.00 uur wordt de korte viering gehouden voor belijdende leden die wegens omstandigheden de hele dienst in de kerk niet kunnen bezoeken. Indien u de dienst thuis via kerktelefoon of kerk-TV moest volgen, maar toch graag deel had genomen aan de viering, dan nodigen wij u van harte uit het sacrament met ons mee te vieren.

Collecten:
De collecten vinden plaats in de eredienst tijdens het zingen voorafgaande aan de prediking. De eerste is voor de diaconie en de tweede voor de kerk en instandhouding van de eredienst. Bij de uitgang kunt u geven voor de zending. Giften overboeken per bankrekening is uiteraard ook mogelijk.Avondmaalscollecte:
Vandaag is de avondmaalscollecte bestemd voor Stichting De Hoop. Deze stichting is werkzaam in Nederland en biedt christelijke zorg aan jongeren en ouderen met psychische klachten van allerlei aard.
Giften voor deze collecte kunt u ook overmaken op rekeningnummer: NL44 RABO 0349 0041 96 ten name van Diaconie, met vermelding van “De Hoop”.
Alle collecten worden van harte aanbevolen

Kinderoppas:
Vandaag is er tijdens de morgendienst kinderoppas in d’Ekkelkaamp.

Jaarrekening 2021 en Begroting 2023 college van kerkrentmeesters:
De jaarrekening en de begroting van het college van kerkrentmeester ligt ter inzage van maandag
12 december tot en met zaterdag 17 december. Indien u inzage wenst kunt u hiervoor een afspraak maken met kerkrentmeester H. Fissering, Luringstraat 52,
T (0599)331900 of  06 50 40 74.

Verwarming van de kerk:
Tijdens de laatste kerkenraadsvergadering is uitvoerig gesproken over de kosten van de verwarming in ons kerkgebouw. Het college van kerkrentmeesters heeft in de afgelopen tijd het gasverbruik iedere week gevolgd, hierdoor hebben we een goed beeld van het verbruik vóór en tijdens de zondagse erediensten. Om ons kerkgebouw te verwarmen is bij koudere dagen een grote hoeveelheid gas nodig. Voor de kerk is een variabel gastarief van toepassing. Nu de winter in aantocht is moeten we ervan uitgaan dat de kosten voor de verwarming van de kerk nog fors zullen stijgen. Een en ander is afhankelijk van de gasprijs voor de komende maanden en de temperatuur zowel ’s nachts als overdag. Om kosten te besparen wordt overwogen om de kerkdiensten tijdelijk in d’Ekkelkaamp te houden. De kerkenraad heeft besloten om alle erediensten tot en met 1 januari 2023 in ons kerkgebouw te blijven houden en eind december een besluit te nemen over de voortgang in de maanden vanaf januari 2023.

Boekentafel en Verkoop Collectemunten:
Maandag 14 november is de boekentafel geopend in d’Ekkelkaamp ’s middags van
15.00 – 16.30 uur en ’s avonds van 19.00 – 20.30 uur.
U kunt hier terecht voor diverse Bijbels en boeken, ook is er een grote voorraad kerstkaarten aanwezig.
Gedurende de openstellingstijdens van de boekentafel is er dan tevens de verkoop van collectemunten.

Bijbelkring:
Dinsdag 13 december wordt onder leiding van dominee Noorlander de Bijbelkring gehouden.
’s Middags om 14.00 uur en ’s avonds om 19.30 uur.

Kniepertjes-actie Jeugdclub 12-16:
De bestelde kniepertjes kunnen zaterdag 17 december tussen 10.00 en 11.00 uur worden afgehaald (en betaald) in d’Ekkelkaamp.

Kerstkaarten voor ouderen en zieken:
Kaarten voor de kerstkaartenactie voor oudere en zieke gemeenteleden kunnen tot en met donderdag 15 december worden ingeleverd bij één van de diakenen.