Collecten30.11.2022

Gemeenteleden en eventuele gasten die de diensten bijwonen via de media kerktelefoon of kerk TV vragen wij hun giften voor diaconie, kerkbeheer en zending over te maken op de rekeningnummers zoals die in de informatierubriek van dit kerkblad staan vermeld.
Dit geldt eveneens voor de bijzondere en extra collecten.

Verkoop van collectemunten
Verkoop van collectemunten vindt plaats iedere tweede maandag van de maand in d’Ekkelkaamp. In de maand december vindt de verkoop van collectemunten plaats op DV maandag 12 december 2022. ’s Middags van 15.00 – 16.30 uur en ’s avonds van 19.00 – 20.30 uur.

Viering Heilig Avondmaal
D.V. zondagmorgen 11 december 2022 hopen wij het Heilig Avondmaal te vieren. Zoals eerder bericht, zal voor de rondgang met de wijn daarbij gebruik gemaakt blijven worden van de kleine cupjes.
De voorbereiding op de viering wordt gehouden op zondag 4 december 2022.
Censura Morum wordt gehouden op maandagavond 5 december 2022 van 19.00 uur tot 19.30 uur in d’Ekkelkaamp.
In de middagdienst van zondag 11 december 2022 wordt de dankzegging gehouden.
De Avondmaalscollecte is bestemd voor Stichting De Hoop. Deze Stichting is werkzaam in Nederland voor de zorg voor mensen zowel jong als oud, met psychische klachten van allerlei aard, of je nu iets meegemaakt hebt op het gebied van mishandeling of door een ongeval. Ze bieden je perspectief en daarmee uitzicht op een nieuw leven.

Op 1e en 2e Kerstdag is de diaconie collecte bestemd voor de voedselbank. Zoals jullie wel bekend is zijn de boodschappen duurder geworden. De voedsel bank koopt nu producten aan om de mensen te kunnen voorzien van dagelijks voedsel, op deze manier kunnen we hier ons steentje bij dragen.

Zaterdagavond 31 december is de extra collecte bestemd voor de Leerstoelfonds van de gereformeerde bond. Wat een leerstoel is? Op een leerstoel zit een hoogleraar (docent), die aan studenten onderwijs geeft. Onze docenten hopen zo via hun werk aan de theologische faculteiten een komende generatie dienaren van het Woord op te leiden, in een klimaat waarin ook docenten zijn die de wetenschap boven het getuigenis van Gods Woord zetten. Daarom zijn deze hoogleraren benoemd! Het gaat erom dat door hun arbeid de gemeente gebouwd wordt.