Nieuwsbrief zondag 13 november12.11.2022

Mededelingen

Collecten:
De collecten vinden vanaf plaats in de eredienst tijdens het zingen voorafgaande aan de prediking. De eerste is voor de diaconie en de tweede voor de kerk en instandhouding van de eredienst. Bij de uitgang kunt u geven voor de zending. Giften overboeken per bankrekening is uiteraard ook mogelijk.

Extra collecte – Noodhulp Rwanda
Vandaag is er een extra noodhulp collecte van de GZB voor ondervoeding van veel gezinnen in Rwanda. Zoals iedereen misschien wel weet is er veel droogte in Afrika, oogsten mislukken en er is weinig drinkwater.  Op verschillende plekken in dit land zijn voedselprogramma’s opgezet, waarbij twee keer per week voedsel wordt verstrekt.
U kunt uw gift voor deze noodhulp collecte ook overmaken naar de Diaconie op rekeningnummer              NL 44 RABO 0349 0041 96 o.v.v. Noodhulp Rwanda.

Alle collecten worden van harte aanbevolen

Kinderoppas:
Vandaag is er tijdens de morgendienst kinderoppas in d’Ekkelkaamp.

Kerkenraadsverkiezing:
Met grote dankbaarheid aan de Heere kunnen wij u meedelen dat de broeders:
K.J. Velthuis en A. Volders hun benoeming tot respectievelijk ouderling-kerkrentmeester en diaken hebben aanvaard. De (her)bevestiging zal plaatsvinden in de dienst van zondagmorgen 15 januari 2023. In deze dienst zullen we dan tevens afscheid nemen van de broeders die terugtreden.

De geschiedenis van de Joden in Groningen – vrouwenvereniging Ruth:
Op woensdagavond 16 november komt Geert Volders (historicus en manager van de Synagoge in Groningen) bij de vrouwenvereniging iets vertellen over de Joden in Groningen. Dit is een open avond waarbij iedereen, ook de heren, van harte welkom is. De avond begint om 20.00 uur in d’Ekkelkaamp.

Kom en Zing mee avond – Evangelisatiecommissie:
Zondagavond 20 november wordt er door de evangelisatiecommissie een Kom en Zing mee avond georganiseerd in d’Ekkelkaamp. Medewerking wordt verleend door het Christelijk Mannenensemble Pekela. De toegang is gratis en na afloop is er gelegenheid om onder het genot van koffie of thee even na te praten. De avond begint om 19.00 uur.

Verkoop collectemunten en boekentafel:
Maandag 14 november is er de verkoop van collectemunten in d’Ekkelkaamp ’s middags van
15.00 – 16.30 uur en ’s avonds van 19.00 – 20.30 uur.
De boekentafel is dan ook geopend. U kunt hier terecht voor diverse Bijbels en boeken, ook is er een grote voorraad kerstkaarten aanwezig.
Tijdens uw bezoek aan de boekentafel wordt u deze keer een kop koffie of thee aangeboden.

Jeugdclub 12 – 16:
Vrijdagavond 18 november gaat de jeugdclub én de oudste groep van de zondagsschool bowlen. Dit is een gezamenlijke activiteit met de jeugd van de andere kerken van ons dorp.
Vertrek is om 18.45 uur vanaf de Bast aan de Boslaan.
Zaterdag 19 november is er GEEN jeugdclub 12 -16.

Dorcas voedselactie 2022:
Voor de Dorcas voedselactie kunnen deze maand nog giften worden overgemaakt.
U kunt uw donatie overmaken op bankrekeningnummer van de diaconie van onze gemeente:
NL 44 RABO 0349 0041 96 o.v.v. Dorcas voedselactie.
Of via de digitale collectebus (mogelijk t/m 30 november) van de Hervormde gemeente Onstwedde op de site van Dorcas: dorcas.nl/acties/hervormde-gemeente-onstwedde.

Bij de dienst van vanmorgen: