Nieuwsbrief zondag 6 november05.11.2022

Voorganger in de eredienst van vanmiddag:
Per abuis is in het kerkblad een verkeerde naam vermeld van de predikant die vanmiddag in de dienst hoopt voor te gaan.

De collecten vinden vanaf vandaag weer plaats in de eredienst tijdens het zingen voorafgaande aan de prediking. De eerste is voor de diaconie en de tweede voor de kerk en instandhouding van de eredienst. Bij de uitgang kunt u geven voor de zending.
Dankdagcollecte:
Vandaag wordt de tweede collecte toegevoegd aan de dankdagcollecte.
U kunt uw gift ook overmaken op rekeningnummer NL61 RABO 0349 0001 07 ten name van Kerkbeheer, met vermelding van “dankdag-collecte”.

Alle collecten worden van harte aanbevolen

Vandaag is er tijdens de morgendienst kinderoppas in d’Ekkelkaamp.

Kerkenraadsverkiezing:
Tijdens de kerkenraadsvergadering van donderdag 3 november 2022 heeft de verkiezing van ambtsdragers plaatsgevonden.
De her-verkiesbare broeder ouderling S. Huiting is her-verkozen en opnieuw benoemd voor een periode van vier jaar.
Met dankbaarheid kunnen wij meedelen dat genoemde broeder zijn benoeming heeft aanvaard.

In de vacatures van ouderling-kerkrentmeester en diaken zijn verkozen en benoemd:
Voor ouderling-kerkrentmeester H. v.d. Meent:    Dhr. K.J. Velthuis, Sluisweg 6
Voor diaken J. Hilverts:                Dhr. A. Volders, Jensinghelaan   14

Bovengenoemde broeders zullen uiterlijk vrijdag 11 november 2022 kenbaar maken of zij de vrijmoedigheid hebben ontvangen om deze benoeming te aanvaarden.
Wij vragen u om de (her-) benoemde broeders in uw gebed te gedenken.

Extra Collecte:
Zondag 13 november 2022 wordt er een extra collecte gehouden voor Noodhulp in Rwanda van de GZB.

Kinderdienst:
De kinderdienst die vermeld staat in het kerkblad op zondag 19 februari 2023 is verplaatst naar zondag 5 februari 2023.

Dorcas voedselactie 2022:
In de week van 30 oktober tot en met 6 november heeft de jaarlijkse voedselactie van Dorcas plaatsgevonden.
De gehele maand november kunnen voor deze actie nog giften worden overgemaakt.
U kunt uw donatie overmaken op bankrekeningnummer van de diaconie van onze gemeente:
NL 44 RABO 0349 0041 96 o.v.v. Dorcas voedselactie.
Of via de digitale collectebus (mogelijk t/m 30 november) van de Hervormde gemeente Onstwedde op de site van Dorcas: dorcas.nl/acties/hervormde-gemeente-onstwedde.

De geschiedenis van de Joden in Groningen – vrouwenvereniging Ruth:
Op 16 november komt Geert Volders (historicus en manager van de Synagoge in Groningen) bij de vrouwenvereniging iets vertellen over de Joden in Groningen. Dit is een open avond waarbij iedereen, die hierin geïnteresseerd is, van harte welkom is. De avond begint om 20.00 uur.