Van de diaconie31.10.2022

SchuldHulpMaatje Stadskanaal helpt bij financiële problemen

Maar liefst 30% van de huishoudens in de gemeente Stadskanaal heeft meerdere, langdurige betalingsachterstanden. Veel mensen schamen zich zo erg voor hun schulden, dat ze geen hulp durven te zoeken. Naar die mensen is SchuldHulpMaatje Stadskanaal op zoek!

SchuldHulpMaatje is een organisatie die mensen met financiële problemen wil helpen. Hiervoor zijn in de gemeente Stadskanaal 4 (schuldhulp)maatjes opgeleid. Deze maatjes helpen mensen met geldzorgen. Zij luisteren, helpen je overzicht te krijgen en maken samen met jou een aflossingsplan. Samen lukt ‘t.

Heb je zelf geldzorgen? Of ken je iemand in je omgeving die wel wat steun kan gebruiken? Aarzel dan niet, aanmelden is heel eenvoudig. Stuur een e-mail naar onze coördinator Linda Hake via info@stadskanaal.schuldhulpmaatje.nl. Of meld je aan via www.schuldhulpmaatje.nl/locatie/stadskanaal.
Wij nemen contact met je op om een afspraak te maken voor een intakegesprek.

Ook SchuldHulpMaatje worden? Wij zijn op zoek! Informatie over de opleiding en wat het maatje-zijn precies betekent, is te vinden op schuldhulpmaatje.nl. Ben je geïnteresseerd? Neem dan vrijblijvend contact op met onze coördinator Linda Hake via info@stadskanaal.schuldhulpmaatje.nl. Of meld je aan via www.schuldhulpmaatje.nl/locatie/stadskanaal.

Binnen de gemeente Stadskanaal hebben 7 kerken zich met een intentieverklaring verbonden aan SchuldHulpMaatje. Zo ook onze gemeente. Een afvaardiging van deze kerken vormt het bestuur. Namens onze gemeente maakt Gert Meijer deel uit van het bestuur.
Wij zetten ons vanuit christelijke naastenliefde in voor een samenleving waarbij het vanzelfsprekend is dat mensen elkaar helpen en hulp ontvangen. Heb je vragen? Kijk op bovenstaande website voor meer informatie. Of mail naar info@stadskanaal.schuldhulpmaatje.nl.