Nieuwsbrief zondag 30 oktober29.10.2022

De collecten vinden plaats bij de uitgang van de kerk. In verband met de toename van het aantal covid-19 besmettingen is besloten om de collectebuidels niet van hand tot hand te laten gaan tijdens de eredienst.
De eerste collectebuidel is voor de diaconie en de tweede voor kerkbeheer.
Bij de uitgang kunt u eveneens geven voor de zending, middels de zendingsbussen.
Uw gift overmaken via de bankrekening is uiteraard ook mogelijk.

Alle collecten worden van harte aanbevolen

Vandaag is er tijdens de morgendienst kinderoppas in d’Ekkelkaamp.

Dankdag - Woensdag 2 november 2022:
Middagdienst
Alle kinderen, ouders, opa's en oma's en natuurlijk alle andere gemeenteleden en belangstellenden zijn van harte uitgenodigd voor de dankdagmiddagdienst.
Dominee Op ’t Hof uit Siddeburen zal voorgaan in deze dienst en kinderkoor Spring hoopt enkele liederen te zingen. Thema voor deze dienst is: “Wie dank jij?”
Let op: de aanvangstijd is 15.30 uur!

Avonddienst
In de avonddienst hoopt onze eigen predikant in de prediking stil te staan bij de zendingsreis van Paulus en Barnabas naar Ikonium, Lystre en Derbe.
Thema voor de preek is: “Hem danken Die Zichzelf niet onbetuigd liet” (Hand. 14 : 17)

Dankdag Collecte:
Woensdag 2 november wordt de dankdagcollecte gehouden bij de uitgang (derde collectebuidel) De opbrengst van deze collecte is bestemd voor het financieel gezond houden van onze eigen gemeente en vormt samen met de vrijwillige bijdragen, de biddag collecte en de wekelijkse collecten voor kerkbeheer een belangrijke inkomstenbron voor onze gemeente.
Op zondag 6 november wordt de collecte van de kerkrentmeesters toegevoegd aan de dankdagcollecte. U gift kunt u ook overmaken op rekeningnummer NL 61 RABO 0349 0001 07 t.n.v. Kerkbeheer met vermelding van Dankdag Collecte.

Catechisaties:
In verband met de biddag zijn er deze week geen catechisaties.
De catechisanten worden van harte uitgenodigd om de diensten van aanstaande woensdag te bezoeken.

Vorderingen jeugdhonk:
Maandag 24 oktober is er weer flink geklust. Kastwand is geplaatst en stroom is voor een groot gedeelte aangelegd/verplaatst.
Maandagavond 31 oktober gaan we weer verder, we starten om 19:00 uur

Dorcas voedselactie 2022:
Dit jaar zal in de week van 30 oktober tot en met 6 november weer de jaarlijkse voedselactie van Dorcas gehouden worden. Net als de afgelopen twee jaren is de actie in Onstwedde beperkt tot het doneren van geld aan Dorcas zodat er ter plekke producten gekocht kunnen worden en de voedselpakketten samengesteld kunnen worden.

Geven kan op verschillende manieren:
-    Overmaken van een donatie op het bankrekeningnummer van de diaconie van onze gemeente: NL44RABO0349004196 o.v.v. Dorcas voedselactie.
-    Het doneren via de website van Dorcas zelf: dorcas.nl/actie/voedselpakket.
-    Via de digitale collectebus (mogelijk t/m 30 november) van de Hervormde gemeente Onstwedde op de site van Dorcas: dorcas.nl/acties/hervormde-gemeente-onstwedde.
-    Overmaken van een donatie op het bankrekeningnummer van Dorcas te Almere: NL04RABO0106250000 o.v.v. Dorcas voedselactie.
We bevelen deze actie van harte bij iedereen aan en hopen op een mooie opbrengst zodat er veel mensen geholpen zullen kunnen worden door Dorcas.