Nieuwsbrief zondag 9 oktober08.10.2022

De collecten vinden plaats bij de uitgang van de kerk. In verband met de toename van het aantal covid-19 besmettingen is besloten om de collectebuidels niet van hand tot hand te laten gaan tijdens de eredienst.
De eerste collectebuidel is voor de diaconie en de tweede voor kerkbeheer.
Bij de uitgang kunt u eveneens geven voor de zending, middels de zendingsbussen.
Uw gift overmaken via de bankrekening is uiteraard ook mogelijk.

Extra Collecte
Vandaag is er een extra collecte bij de uitgang voor onderhoud en instandhouding van de kerk en gebouwen. Deze collecte willen wij extra onder uw aandacht brengen. Zoals velen van ons worden geconfronteerd met de enorme stijging van energiekosten is dit ook van toepassing voor de kosten van de verwarming van de kerk en d’Ekkelkaamp. Het college van kerkrentmeesters is zich momenteel aan het beraden of en op welke manier er op korte en langere termijn besparing van gas kan worden gerealiseerd.
Het mag duidelijk zijn dat er ook na het nemen van een aantal maatregelen om gas te besparen er nog een forse toename van de energiekosten verwacht moet worden. Uw gift voor de kosten voor de instandhouding van de kerk en de gebouwen kunt geven bij de uitgang in de derde collectebuidel.

Uw gift voor deze extra collecte kunt u ook overmaken op rekening: NL 61 RABO 0349 0001 07 ten name van Kerkbeheer met vermelding van: “extra collecte kerk en gebouwen”

Alle collecten worden van harte aanbevolen

Vandaag is er tijdens de morgendienst kinderoppas in d’Ekkelkaamp.

Hand-out:
Met deze nieuwsbrief wordt weer een hand-out meegezonden voor de middagdienst. In deze dienst staan we stil bij Zondag 3 vr. & antw. 6 t/m 8 van de Heidelbergse Catechismus. De hand-out kunt u gebruiken met het oog op een stukje bezinning voor de dienst, voor gebruik tijdens de dienst en voor de verweking ná de dienst. De voorkant is voor de volwassenen en de achterkant voor de wat oudere kinderen.

Handvol koren dagboek 2023 via de Zendingscommissie:
Zoals in de voorgaande jaren, zal ook dit jaar de zendingscommissie zorgdragen dat het bijbels dagboek 'Een handvol koren' bij u wordt thuis bezorgd.
De kosten bedragen dit jaar € 13,95 per dagboek.
Mocht u besluiten om géén bijbels dagboek ´Een Handvol Koren´ meer te ontvangen, of dat u het aantal wilt wijzigen, dan verzoek ik u dit aan mij kenbaar te maken vóór 25 oktober a.s.
U kunt dit doen door mij een mailbericht te zenden marijke_boekhold@hotmail.com  of door te bellen. Mijn telefoonnummer is  06  22 93 95 75.

Verkoop Collectemunten en Boekentafel:
Maandag 10 oktober is het mogelijk zowel ’s middags als ’s avonds collectemunten te kopen in d’Ekkelkaamp,
De tijden zijn: 15.00 – 16.30 uur en 19.00 – 20.30 uur.

De Boekentafel is dan ook zowel ’s middags als ’s avonds geopend.
Momenteel zijn er veel boeken bij de boekentafel in de opruiming, deze worden aangeboden tegen de helft van de normale prijs!

Afwezigheid predikant:
Vanaf donderdag 13 oktober t/m zaterdag 22 oktober is dominee Van den Berg niet bereikbaar. Voor pastorale zaken kunt u in deze periode contact opnemen met uw wijkouderling of met de scriba.