Nieuwsbrief zondag 25 september24.09.2022

Heilig Avondmaal en Dankzegging
Vandaag hopen we in de morgendienst het sacrament van het Heilig Avondmaal te vieren. In de prediking staan we stil bij het thema: “Opstaan/Eten en Drinken/….om verder te kunnen gaan”
In de middagdienst van vandaag wordt de dankzegging gehouden. Het thema voor deze dienst is:
“Een verder gaan”, en sluit nauw aan bij de prediking van deze ochtend.
Mogen wij u oproepen om aanwezig te zijn in beide diensten? Immers viering en dankzegging horen bij elkaar.
Onderaan deze nieuwsbrief staan twee afbeeldingen die betrekking hebben op de prediking van vanmiddag.

Korte Viering:
Om plm. 11.00 uur wordt de korte viering gehouden voor belijdende leden die wegens omstandigheden de hele dienst in de kerk niet kunnen bezoeken. Indien u de dienst thuis via kerktelefoon of kerk-TV moest volgen, maar toch graag deel had genomen aan de viering, dan nodigen wij u van harte uit het sacrament met ons mee te vieren.

De collecten vinden plaats in de eredienst voorafgaand aan de prediking.
De eerste is voor de diaconie en de tweede voor kerkbeheer.
Bij de uitgang kunt u middels de zendingsbussen geven voor de zending.
Uw gift digitaal overmaken blijft uiteraard ook mogelijk.

Avondmaalscollecte:
Vandaag is de avondmaalscollecte bestemd voor Mercy Ships. Deze organisatie heeft ziekenhuisschepen die bemand worden door vrijwilligers en bieden medische hulp aan de armste landen in de wereld, waarbij men Gods liefde op een praktische manier onder de allerarmsten laat zien en ervaren.
Giften voor deze collecte kunt u ook overmaken op rekeningnummer: NL44 RABO 0349 0041 96 ten name van Diaconie, met vermelding van “Mercy Ships”.

Alle collecten worden van harte aanbevolen

Vandaag is er tijdens de morgendienst kinderoppas in d’Ekkelkaamp.

Zondagsschool:
Vandaag is er GEEN zondagsschool.

Geloofscatechese:
Dinsdag 27 september wordt de eerste avond gehouden van de geloofscatechese. Er is inmiddels een mooie groep ontstaan van 18 gemeenteleden. Er kunnen echter nog wel een aantal bij, dus mocht u of jij zich nog willen aanmelden dan graag even een mailtje of telefoontje naar onze predikant.

Afrekening Verjaardagfonds:
Maandagavond is er de afrekening van het verjaardagfonds van 19.00-20.00 uur in d’Ekkelkaamp.

Van de diaconie:
Helping Hands bij het Azc in Ter Apel.
Waarschijnlijk is de situatie bij het Azc in Ter Apel bij u wel bekend. Nog steeds staan er overdag vluchtelingen bij de hekken te wachten op het moment dat ze zich kunnen aanmelden.
In de afgelopen maand hebben vrijwilligers van Helping Hands uit Mussel deze mensen voorzien van koffie, thee en voedsel. Daarnaast is christelijke literatuur in verschillende talen uitgedeeld aan mensen die daar prijs op stellen en zijn hier en daar wat gesprekken gevoerd over hun situatie.
Helping Hands Mussel is op zoek naar vrijwilligers die ook een klein deel van hun tijd willen afstaan om samen vanuit de verschillende kerken Helpende handen te zijn voor deze mensen? Wilt u helpen, door koffie klaar te maken, door koffie te schenken bij het azc of door materiaal te brengen of te halen dan kunt u contact opnemen met Helping Hands Mussel. Ook hoort Helping Hands graag ideeën heeft over hulp bieden.
Contact opnemen kan via: info@helpinghandsmussel.nl of telefoonnummer 06-23850017. Bij de uitgang ligt een flyer met meer informatie.

Enthousiasme gezocht!!
Om de hobbyzaal om te toveren tot een jeugdhonk zoeken wij (gepensioneerde) timmermannen die ons willen helpen met het isoleren en verbouwen van de hobbyzaal. Omdat de hobbyzaal nu heel gehorig is kunnen we de hobbyzaal niet gebruiken als er in de grote zaal een andere activiteit is. We zoeken dus mensen die handig zijn of als u dat niet bent dan kunt u ook meehelpen met het sjouwen van de materialen. Op zaterdagmorgen 1 oktober gaan we de hobbyzaal helemaal leeg maken daar zoeken we mensen voor die kunnen helpen sjouwen. Zaterdagmorgen 8 oktober beginnen we met het verbouwen.
Wilt u/jij ons helpen, heel graag!!!
Neem dan contact op met Geertrudy Kruiter
T (0599)454228  of M 06-12251697 (‘s avonds) of mail

In de hobbyzaal staat nog een orgel, die mag ook opgehaald worden (zie foto hieronder)
En ±50 stuks stoelen (zie foto hieronder)
Heeft u/jij interesse in deze meubelstukken, neem dan vóór 1 oktober contact op met Geertrudy.
Voor een mooie vrijwillige bijdrage mag u dit ophalen, de vrijwillige bijdrage gaan wij gebruiken om (een gedeelte van) de materialen te betalen.

Leiding de jeugdclub 12-16