Openbare Belijdenis08.03.2022

Met dankbaarheid en verwondering maakt de kerkenraad bekend dat de HEERE in Zijn goedheid schenkt dat op D.V. zondag 17 april (1ste Paasdag) acht jonge mensen in het midden van onze gemeente hun ja-woord verlangen uit te spreken vóór God. Dat is altijd weer een indrukwekkende en blijde gebeurtenis, voor zowel degenen die belijdenis doen alsook voor de gemeente van Christus. Het is niets minder dan een enorme bemoediging omdat het een bewijs vormt dat onze God springlevend is, dat Hij doorgaat met Zijn werk en zó ook Zijn belofte waarmaakt. Hij heeft immers beloofd om tot op de jongste dag mensen te zullen brengen tot hartelijk geloof in Jezus Christus, waardoor zij zich burgers van Zijn Koninkrijk mogen weten. Laten we daarom bovenal Hem dankzeggen en prijzen!

Vanaf september vorig jaar hebben deze acht personen, samen met nog aan aantal anderen, zich intensief laten onderwijzen vanuit Gods Woord. Bijna wekelijks ontmoeten we elkaar op vrijdagavond in d’ Ekkelkaamp. Gedurende deze periode merkten we geregeld heel duidelijk hoe de HEERE met Zijn Woord en Geest in ons midden werkzaam was. Kostbare momenten! Ná de zondag van het belijdenis doen, hopen we nog een aantal keren bij elkaar te komen voor vervolgonderwijs.
Vanuit de Hervormde gemeente van Nieuwe Pekela deden er twee catechisanten met ons mee. Dit in verband met het feit dat Nieuwe Pekela momenteel vacant is. Mooi dat we een heel seizoen met elkaar konden/kunnen optrekken en straks ook elkaars belijdenisdienst mogen meemaken. De belijdenisdienst in Nieuwe Pekela staat gepland voor zondag 10 april (Palmzondag).

Op dinsdagavond 29 maart zal de aannemingsavond plaatsvinden. Gezien de grote van de groep en de aanwezige kerkenraadsleden (vanuit zowel Nieuwe Pekela als Onstwedde) zal deze bijeenkomst in d’ Ekkelkaamp gehouden worden. We willen u als gemeente vragen om deze belijdeniscatechisanten in uw voorbede te gedenken en het is een goed en mooi gebruik om in aanloop naar de dag van hun belijdenis ook op nog andere wijze met hen mee te leven.