Collectes31.01.2022

in deze bijzondere tijd

Nu we allemaal weer samen naar de kerk mogen komen kunt u uw giften weer in de collectezakken bij de uitgang van de kerk geven, maar de voorkeur blijft voorlopig toch om deze over te maken via de bankrekeningen.
Voor de gemeenteleden die de diensten bijwonen via de media kerktelefoon en kerk TV kunt u zoals u reeds gewend was te doen, uw collectegeld en of giften via de bekende rekeningnummers overmaken:

Zendingscommissie  NL97 RABO 0349 0059 58,
Diaconie  NL44 RABO 0349 0041 96,
Kerkbeheer  NL61 RABO 0349 0001 07,
ook vermeld in de informatierubriek in het kerkblad.

Zondag 06 februari is de extra collecte bestemd voor werelddiaconaat via ‘Project 10 27 – en je naaste als jezelf’. Project 10 27, de naam van het diaconale programma van de GZB is ontleend aan Lukas 10 vers 27, waarin we worden opgeroepen God lief te hebben boven alles en de naaste als onszelf. De opbrengst is bestemd voor medische apparatuur voor een ziekenhuis in Noordoost Congo.

Congo wordt al jarenlang geteisterd door armoede, (rebellen)geweld en diverse ziektes, zoals mazelen en malaria. In het dorpje Lolwa staat een ziekenhuis van de kerk die voor mensen in een grote regio van levensbelang is. Maar om de noodzakelijke zorg te kunnen verlenen, is dringend behoefte aan goede medische apparatuur.

Met de opbrengst van de collecte willen zij de kwaliteit van de zorg verbeteren. Met nieuwe apparatuur kan de juiste diagnose worden gesteld en kunnen patiënten beter worden behandeld.

Kijk voor meer informatie op de website van Project 10 27:
www.project1027.nl/congo-medische-uitrusting/
Hiervoor kunt u uw gift overmaken op rekeningnummer NL44 RABO 0349 0041 96 van de diaconie o.v.v. ‘Congo’

Op zondag 20 februari is de extra collecte kerkrentmeesters bestemd voor kerk en onderhoud gebouwen. Hiervoor kunt u uw gift overmaken op rekeningnummer NL61 RABO 0349 0001 07 van kerkbeheer o.v.v. ‘extra collecte onderhoud kerk en gebouwen’

Hartelijk dank voor uw gaven!