Afgevaardigde naar de Gen. Synode05.01.2022

van de Protestantse Nederlandse Kerk

Dit najaar heeft onze gemeente vanuit de classis Groningen-Drenthe het verzoek gekregen om een ambtsdrager voor te dragen als afgevaardigde naar de Generale Synode van onze landelijke kerk. Binnen onze kerkenraad was hiervoor geen kandidaat beschikbaar. Volgens de kerkorde mag dit echter ook een speciaal daarvoor benoemde ambtsdrager met een bijzondere opdracht zijn, die vrijgesteld wordt van alle andere kerkenraadstaken.
In haar vergadering van 10 november 2021 heeft de kerkenraad daartoe broeder B.A. Meems, Jabbingelaan 9, verkozen tot diaken met bijzondere opdracht en hem voorgedragen. De classis heeft deze voordracht overgenomen en hem op 15 december 2021 benoemd als diaken-afgevaardigde namens de classis met ingang van het jaar 2022 voor een periode van vijf jaar.
Broeder Meems heeft deze benoeming mogen aanvaarden, en zal tezamen met de andere verkozen broeders begin 2022 worden bevestigd.

We zijn dankbaar dat hij deze taak op zich wil nemen en wensen hem Gods Zegen toe bij de taken die hij binnen de Generale Synode mag vervullen.