Nieuwsbrief zondag 17 oktober16.10.2021

Kerkenraadsverkiezing:
Met ingang van 1 januari 2022 zijn de volgende kerkenraadsleden periodiek aftredend:

Ouderling             W.G. Roelfsema    herkiesbaar
Ouderling             T.H. Wesseling    niet herkiesbaar
Ouderling-kerkrentmeester     M. Kruiter        herkiesbaar
Ouderling-kerkrentmeester    A. de Vries        niet herkiesbaar
Diaken                W. Eeuwema        niet herkiesbaar

Wij verzoeken u de verkiezing van ambtsdragers ook in uw persoonlijk gebed voor te leggen aan Heere. Als gemeentelid wordt u in de gelegenheid gesteld namen in te dienen van mannelijke belijdende leden voor de vacatures die per 1 januari 2022 ontstaan. U kunt uw voordracht, met vermelding van de naam van aftredende ambtsdrager, tot en met  woensdag 20 oktober 2021 schriftelijk en ondertekend indienen bij de scriba: Besselinglaan 2, 9591 AP Onstwedde.

Alle collecten worden vooralsnog bij de uitgang gehouden. Bij de collectant kunt u uw gift geven voor kerkbeheer, diaconie en zending. Deze worden gelijkelijk verdeeld.

Wijziging collecterooster:
Anders dan vermeld staat in het kerkblad, zal de extra collecte bestemd voor het Nederlands-Vlaams Bijbelgenootschap (NBG) worden gehouden op zondag 31 oktober 2021 i.p.v. 24 oktober.

Covid-19:
Aangezien het aantal besmettingen met Covid-19 weer toeneemt, zowel landelijk als regionaal, attenderen wij u erop ook bij het bezoeken van de erediensten de algemene regels in acht te blijven nemen.

In verband met het advies om voorlopig nog gepaste afstand te bewaren, kunt u plaatsnemen in de banken waar geen sticker ligt.  Als de plaatsen in deze banken bezet zijn worden er meer banken “vrij gegeven” door de koster of gastvrouw. Wij vragen u enige afstand te bewaren ten opzichte van hen waarmee u geen huishouding vormt.

Om voldoende ventilatie in de kerk te realiseren is het voorlopig nog noodzakelijk dat de deuren tijdens de diensten open blijven staan. De komende weken wordt onderzocht op welke wijze er voldoende ventilatie kan worden gerealiseerd voor de wintermaanden.

Gasten:
Tijdens de ochtenddienst is er een groep jongeren vanuit Hagestein bij ons te gast. Na de dienst is er een ontmoeting met de jeugd van onze gemeente en praten de jongeren met elkaar na over de prediking. De leden van de jeugdclubs 12-16 en 16 plus zijn hiervoor uitgenodigd. Ook jongeren van onze gemeente die geen lid zijn van genoemde clubs zijn van harte welkom.

Vandaag is er tijdens de morgendienst kinderoppas in d’Ekkelkaamp. De ouders die gebruik maken van de kinderoppas worden verzocht om even te helpen bij het klaarzetten en opruimen van de materialen.

Kopij Kerkblad:
Kopij voor het kerkblad van november kunt u aanleveren tot en met woensdag 20 oktober aanstaande, bij voorkeur per e-mail  -of bij de scriba: Besselinglaan 2.

Handvol koren dagboek 2022
Zoals in de voorgaande jaren, zal ook dit jaar de zendingscommissie zorgdragen voor uw bestelling en het bezorgen van het bijbels dagboek 'Een handvol koren'. Tot onze spijt stond het bedrag onjuist vermeld in het kerkblad. De GZB heeft namelijk tussentijds de kosten van het bijbels dagboek verhoogd vanwege de drukkosten. De kosten bedragen dit jaar € 12,95 per boekje. Onze excuses hiervoor!

Mocht u besluiten om voortaan géén bijbels dagboekje ´Een Handvol Koren´ meer te ontvangen, of dat u voorgaande jaren twee boekjes heeft besteld en u dit graag wilt wijzigen in één, dan kunt u dit aan ons kenbaar maken vóór 20 oktober a.s., zodat wij hier rekening mee kunnen houden met het plaatsen van de bestelling bij de GZB. U kunt dit doen door ons een e-mailbericht te zenden naar Marijke Boekholt. Tevens  kunt u Marijke bereiken opr M 06-22939575.

Klik hier voor de nieuwsbrief met bijlage