Nieuwsbrief zondag 20 september18.09.2021

Verruiming regelingen aangaande Covid-19:
Naar aanleiding van het besluit, door de landelijke overheid, om de 1,5 meter regel te laten vervallen kunnen wij vanaf DV zondag 26 september aanstaande weer onbeperkt kerkgangers ontvangen. Hiermee komt een einde aan het bezoeken van kerkdiensten op uitnodiging. De kerkenraad heeft besloten om bij het betreden van de kerk géén zgn. corona-check uit te voeren.
De kerkenraad gaat ervan uit dat een ieder zich heeft gehouden aan de adviezen die door de overheid zijn gesteld.

Wij verzoeken u:
Bij klachten die Covid-19 gerelateerd zijn thuis te blijven
De handen te ontsmetten bij binnenkomst van de kerk
Te hoesten in de ellenboog
Elkaar (nog) geen hand te geven.

Vooralsnog blijven de deuren van het kerkgebouw zoveel mogelijk open staan tijdens de dienst, zodat er voldoende ventilatie ontstaat. Wij vragen u (nog) wel elkaar de ruimte te geven en bij het plaatsnemen gepaste afstand te houden met gemeenteleden die geen deel uit maken van uw gezin.

Heilig Avondmaal:
D.V. zondagmorgen 26 september is er de viering van het Heilig Avondmaal. De bediening van brood en wijn zal op de wijze plaatsvinden zoals voor de coronaperiode gebruikelijk was, waarbij er gebruik wordt gemaakt van kleine cupjes waarin de wijn wordt uitgedeeld.

Avondmaalscollecte:
De avondmaals-collecte van volgende week zondag is bestemd voor:
Mercy Ships. Verdere informatie hierover kunt u lezen in het kerkblad

Censura Morum:
In verband met de viering van het Heilig Avondmaal wordt er D.V. maandag 20 september van 19.00-19.30 uur Censura Morum gehouden in d’Ekkelkaamp.

Zondagsschool:
Volgende week zondag is er in verband met de viering van het Heilig Avondmaal geen zondagsschool.

De huidige organisatoren van de kinderoppas hebben aangegeven te stoppen met het regelen van de kinderoppas. We doen daarom een dringend beroep op ouders die gebruik van de oppas wensen te maken om zich te melden als organisator en planner.  Indien er geen aanmeldingen worden ontvangen zal kinderoppas tijdens de kerkdiensten op zondagmorgen helaas niet meer mogelijk zijn, hetgeen uitermate spijtig is nu er mogelijkheden zijn om als gehele gemeente weer samen te komen.

Voor het aanmelden en nadere informatie kan contact worden opgenomen met Geertrudy Kruiter (e-mail), M 06 12251697 of Dineke Clazing (e-mail), M 06 13521318).

Kinderoppas tijdens de dienst van Heilig Avondmaal:
Indien u gebruik wenst te maken van kinderoppas zondagmorgen 26 september dan verzoeken wij u contact op te nemen met Dineke Clazing of met Geertrudy Kruiter. (zie voor contactgegevens hierboven)
Afhankelijk van het aantal aanmeldingen zal bekeken worden of er kinderoppas kan worden geregeld.

Bezoekbroeder:
In de vacature van bezoekbroeder in wijk 3 is benoemd de heer J.H. Wolfs, Veenhuizen 4a 9591 TG Onstwedde.

Kopij Kerkblad:
Kopij voor het kerkblad van oktober kunt u aanleveren tot en met woensdag 22 september aanstaande, bij voorkeur per e-mail naar  of bij de scriba: (Besselinglaan 2).
In verband met de samenstelling van het kerkblad verzoeken wij u nadrukkelijk om de gevraagde aanleverdatum niet te overschrijden.

Lied Zondagsschool:
Met dominee Van den Berg is afgesproken dat in het vervolg als intochtslied voor de ochtenddienst een Psalm of Lied wordt gezongen dat de kinderen op de zondagsschool leren.