Nieuwsbrief zondag 4 juli03.07.2021

Extra collecte:
Vandaag is er een extra collecte voor de Werkgroep Roemenië.
De collecte is bestemd voor het pastorale werk, vooral onder de jongeren, in een nog jonge gemeente van de Reformed Congregation in de plaats Scocaly. Verdere informatie kunt u lezen in het kerkblad.
Giften hiervoor kunnen worden overgemaakt op rekeningnummer NL 44 RABO 0349 0041 96 van de diaconie met vermelding van “werkgroep Roemenië”

Covid-19 Richtlijnen:
In verband met de aangepaste adviezen in het kader van Covid-19 besmettingen is het niet meer noodzakelijk dat u bij het komen en gaan naar uw zitplaats in de kerk een mondkapje draagt. De overige regels blijven vooralsnog van toepassing, zoals afstand houden (1,5 meter regel), handen ontsmetten bij binnenkomst en plaats aanwijzing. Bij klachten die Covid-19 gerelateerd zijn verzoeken wij u thuis te blijven. Wij vragen u hiermee zorgvuldig om te gaan.

Bevestigings- en Intrededienst Ds. G. van den Berg:
DV zondag 11 juli ontvangen we uit Gods hand weer een eigen herder en leraar. Voor onze gemeente een hele bijzondere en blijde dag. We willen de hele gemeente de mogelijkheid bieden om ’s middags aanwezig te zijn bij de intrededienst van onze nieuwe predikant ds. Van den Berg.
De parkeerplaats bij d’Ekkelkaamp zal, met in achtneming van de geldende coronaregels, als “kerkterras” worden ingericht. Via een groot scherm kan de dienst dan in de buitenlucht worden meebeleefd. Na de dienst is er gelegenheid om elkaar, onder het genot van een kopje koffie, te ontmoeten. De kerkenraad hoopt dat alle kinderen,  jongeren en ouderen deze middag bij de eredienst aanwezig zullen zijn. Door onze aanwezigheid mogen we blijk geven van onze dankbaarheid en betrokkenheid bij de gemeente en zo mag er ook een warm welkom zijn voor ons nieuwe predikantsgezin.
We hopen dat de weersomstandigheden het mogelijk maken dat we op deze middag weer als hele gemeente samen kunnen zijn en een gezegende zondag uit Gods hand ontvangen. Laten we, als het mogelijk is, onze plaats niet leeg laten op deze middag!

VOOR DEZE MIDDAGDIENST KRIJGT U GEEN UITNODIGING VIA DE MAIL.
DEZE DIENST IS TOEGANKELIJK VOOR ALLE GEMEENTELEDEN!

Voor de bevestigingsdienst in de morgen, waarin ds. Hoogesteger zal voorgaan, zijn een beperkt aantal plaatsen in de kerk beschikbaar voor gemeenteleden, hiervoor wordt u wel via de mail uitgenodigd.

LET OP: De morgendienst begint om 10:00 uur en de middagdienst om 15:00 uur.

KINDEROPPAS: Tijdens de Middagdienst is er kinderoppas in d’Ekkelkaamp

Voor het bezoeken van de middagdienst vragen wij u aandacht voor het volgende:
•    Kom indien mogelijk lopend of met de fiets in verband met beperkte parkeerruimte
•    Bij de ingang ontvangt u een stoel, wij verzoeken u plaats te nemen op aanwijzing van de gastheren.
•    Bij de ingang ontvangt u ook een liturgie.
•    Houdt een onderlinge afstand aan van 1,5 meter indien u niet tot dezelfde huishouding behoort.
•    Het dragen van een mondkapje is niet meer verplicht.
•    Bij uw vertrek wordt u verzocht uw stoel weer in te leveren bij het uitgiftepunt.
•    Bij het uitgiftepunt vind de collecte plaats voor diaconie, kerkbeheer en zending.
•    Bij de onderlinge ontmoeting na de dienst verzoeken wij de 1.5 meter regel in acht te nemen.

Kerktelefoonluisterraars ontvangen een liturgie voor zowel de morgen- als de middagdienst thuis.

Jaarrekening 2020 Diaconie:
De jaarrekening ligt van 5 t/m 9 juli ter inzage. Indien u de jaarrekening wilt inzien, dan kunt u hiervoor een afspraak maken met diaken W. Eeuwema, Havenstraat 29: T (0599)313996
(bereikbaar van 19.00 uur – 21.30 uur).

Voor pastorale ondersteuning kunt u contact opnemen met de scriba.
T (0599)332035 / M 06-15328233.