Nieuwsbrief zondag 2 mei01.05.2021

Ds. Van den Berg:
In de afgelopen week zijn een aantal zaken geregeld met betrekking tot de komst van dominee Van den Berg en zijn gezin naar onze gemeente. De afscheidsdienst in St. Philipsland zal gehouden worden op DV zondag 4 juli. Familie Van den Berg zal in de week van 5 juli verhuizen.
De bevestigings- en intrededienst is gepland op DV zondag 11 juli.
In het juni nummer van het kerkblad zal dominee Van den Berg zich uitvoerig voorstellen aan onze gemeente.

Dank:
Graag maak ik van de gelegenheid gebruik om u allen héél hartelijk te bedanken voor de vele blijken van medeleven die wij tot het moment van schrijven (28 april) mogen ontvangen. Het is echt overweldigend, zoveel reactie als we hebben ontvangen naar aanleiding van het kennismakingsweekend en in het bijzonder ook in aansluiting op de diensten van het Woord van zondag 11 april jl.
Werkelijk iedere dag vanaf zondag 11 april ontvingen we via de brievenbus of via de e-mail post, soms zelfs ook een telefoontje. Eerlijke, hartelijke, openhartige en betrokken woorden werden ons toevertrouwd en maakten ons duidelijk (nog duidelijker dan de kerkenraad al had aangegeven) dat er onder jong en oud een sterk verlangen leeft naar een eigen herder en leraar.
Ook ná het aanvaarden van het beroep ontvangen we dankbare reacties.
De Heere heeft uw gebeden verhoord. Hij gaf duidelijkheid in de weg die ik, samen met mijn gezin, heb te gaan. Daarom past Hem bovenal dank en eer. Hij heeft in Zijn trouw en goedheid opnieuw geroepen en gezonden: nu niet naar het zuiden, maar naar u … in het Hoge Noorden.

Eén ding wil ik graag nog aan dit alles toevoegen: laat niemand van u het a.u.b. van mij verwachten. Dominees zijn werkelijk waar ook maar héél gewone mensen die noch zichzelf, noch een ander kunnen behouden en ook in eigen kracht geen kerk kunnen bouwen. Dat alles is het werk van Gods Geest. Wel kan en wil de Heere dienstknechten gebruiken in Zijn dienst. Daar weet ik mij ook toe geroepen. Samen met allen die een taak vervullen in de gemeente, hoop ik voor jong en oud dienend en met hulp van Gods Geest tot zegen te mogen zijn. Laten we om die zegen voortdurend blijven bidden!
Zo ook zien we uit naar D.V. zondag 11 juli.

Een hartelijke groet, mede namens mijn vrouw en onze jongens,
G. van den Berg, Vdmxtra collecte:
Volgende week zondag is er een extra collecte voor onderhoud kerk en gebouwen.

Voor pastorale ondersteuning kunt u contact opnemen met de scriba.
(Telefoon: 0599-332035 / Mobiel: 06-15328233)