Kleding inpakken voor Roemenië10.11.2015

Zaterdagmorgen 7 november vond de langzamerhand traditioneel geworden "kleding inpakken" voor Roemenië weer plaats. Een 35 tal ijverige dames en heren sorteerden de ingebrachte kleding waaronder ook uit de 5 parochies in de Kanaalstreek (Stadskanaal, Ter Apel, Zandberg, Musselkanaal en Kopstukken) op kwaliteit en netheid.  Het contact is acht jaar geleden tot stand gekomen door tussenkomst  van de "werkgroep Roemenië in Schoonebeek. Deze werkgroep had de mogelijkheid niet grote hoeveelheden te verwerken en op te slaan. Eén inzameling levert gemiddeld 15 -20 m3 aan kleding op. In 8 jaar tijd is er dus rond 300 m3 ontvangen. De kleding wordt door ons op de betreffende woensdag en donderdag in het voorjaar en in de herfst op een acht tal plaatsen in de Parochies opgehaald.

We hebben een zeer goede relatie met de parochianen en dat bleek ook wel uit het verzoek van de coördinatrice mevrouw Koorman en haar echtgenoot om te zien hoe de sortering plaats vindt. Zij was overtuigd van de noodzaak de kleding inzameling op bestaande voet voort te zetten. Fotoreportage