Dankdagdienst voor de kinderen04.11.2015

De middagdienst tijdens Dankdag voor Gewas en Arbeid waar Dominee Viergever in voorging, was speciaal afgestemd op de kinderen en hun ouders, opa's en oma's en andere belangstellenden uit de drie kerken van Onstwedde. Het thema voor de middagdienst was "Noach dankt God" en er was medewerking van kinderkoor "Spring". Tijdens de dienst heeft het kinderkoor twee keer op getreden. Tijdens de dienst maakte dominee Viergever gebruik van een scherm en beamer waarop hij afbeeldingen van onder ander oogstwerkzaamheden en Noach liet zien.

Voorafgaand aan de preek heeft de dominee Viergever vragen gesteld aan de aanwezige kinderen terwijl ouderling Tipker met een microfoon door de kerk liep zodat de aanwezigen ook de antwoorden duidelijk konden horen. Na de preek ging ouderling Tipker opnieuw op pad met de microfoon. Nu mochten de kinderen aangeven waarvoor gebeden kon worden. Daarom heeft dominee Viergever tijdens het gebed onder andere de mais, bloemen, vluchtelingen en zieken genoemd. Er werden psalmen gezongen en enkele bekende liederen uit de Liederenbundel Op Toonhoogte. Het kerkorgel werd bespeeld door Bert Wolfs. Bij de uitgang werden gaven ingezameld voor Dankstondcollecte.