Zendingsproject01.05.2019

Centraal-Azië

In januari was er een regionale zendingsavond in Nieuwe Pekela. Daar heeft de GZB het nieuw project “Centraal-Azië” gepresenteerd.
Zending verbindt Nederland met Gods wereldwijde kerk. Samen met u wil de GZB mensen over de hele wereld bereiken met het Evangelie. Ze willen werken aan gemeenten waar iedereen welkom is, waar mensen groeien in geloof, waar oog is voor elkaar en voor kwetsbare groepen in de samenleving. Informatie over dit GZB project: www.gzb.nl/over-gzb/projecten-werkvelden/project/.

Voor dit nieuw project zijn gemeenten nodig die dit project willen dragen, het liefst voor een periode van 4 jaar. De diaconie heeft toegezegd om dit project 4 jaar te steunen. Omdat het een zendingsproject is, is dit bij de zendingscommissie ondergebracht. Zij zullen u verder informeren hoe u hieraan kunt bijdragen. Onze gemeente geeft op meerdere manieren aan de zending. U krijgt dus genoeg mogelijkheden om naast het gebed voor dit project ook uw bijdrage te geven.

Zendingsreis naar Kirgizië in 2020:
Omdat wij als gemeente meedoen aan dit project hebben we ook de mogelijkheid gekregen om naar Centraal-Azië te gaan om zelf te zien aan welke programma’s binnen Centraal-Azië gewerkt wordt door de zendingswerkers. Het land waar deze reis naar toe gaat is Kirgizië. Het vindt plaats van 8 t/m 19 mei 2020. De deelnemende kerken worden als eerste in de gelegenheid gesteld om dit project te bezoeken. Belangstellenden kunnen een flyer hierover meenemen op zondag 12 mei. Vanwege een beperkt aantal beschikbare plaatsen worden serieus geïnteresseerden geadviseerd niet te lang te wachten met opgave.

Op de website van de kerk staat een presentatie met meer informatie van de GZB.