Kerkboekjes14.03.2019

Al een paar jaar liggen er bij de ingang in het blauwe mandje kerkbladen voor kinderen om in te vullen tijdens de dienst. Na de dienst kunnen kinderen het ingevulde blad in de blauwe dozen doen, waar we per maand één uitkiezen en publiceren in de kerkbode.

Anja Wesseling, Ina Trenning en Roelianne Wilzing zitten in de ‘werkgroep’ Kerkboekjes. Roelianne en Ina Trenning leggen hun taak neer. Marleen Huiting en Dineke Clazing nemen het over.

In het kerkblad voor kinderen gaat het deze keer over het psalmenbord. Elke week zingen we psalmen (OB) of psalmen en liederen uit  Weerklank. Een andere vraag is: ‘’ Wat doet de koster eigenlijk?" Er worden heel wat dingen genoemd: de kerk schoon houden, de klok luiden, de lampen aan doen, glaasje water klaarzetten voor de dominee, deuren opendoen, psalmen verwarming aan doen en mensen begroeten.

Hannah Kroezen (10 jaar) krijgt deze keer een prijsje voor de ingevulde kerkboekjes.
Groet, Roelianne