Nieuwsbrief zondag 27 januari26.01.2019

Volgende week zondag 3 februari wordt er een extra collecte gehouden bij de uitgang die bestemd is voor het Werelddiaconaat.

Kerkenraadsverkiezing
In de vacatures van ouderling en ouderling/kerkrentmeester zijn verkozen en benoemd:
voor de ontstane vacature van ouderling: Dhr. S. Huiting, Roessinghlaan 20
voor ouderling/kerkrentmeester E. Veldhuis: Dhr. J.N. van de Meent, Karskenslaan 2 1.
Wij vragen u, als kerkenraad, de verkozen broeders in uw gebeden te gedenken.

In deze week komen de vrijwilligers bij u langs om de toezeggingsformulieren weer op te halen.

Voor pastorale ondersteuning kunt u contact opnemen met de scriba M 06-21522096.

OPROEP!
Dinsdag 19 februari en woensdag 20 februari begint de Vakantie Bijbel Feest weer in de Christelijk Gereformeerd kerk te Onstwedde. Dat is altijd een groot feest voor kinderen van groep 1 t/m 8. Ook dit jaar hebben we enthousiaste vrijwilligers nodig! Vind je het leuk om mee te helpen? Geef je op via www.opgavevbf.simpsite.nl,

Gereformeerde Bond Regionale afdeling Groningen-Drenthe
Bijeenkomst op D.V. donderdag 31 januari 2019.
Ds. A.J. Mensink (voorzitter van de Ger. Bond) hoopt deze avond een lezing te houden met als titel:  “Kerk 23:55 – over katholiciteit en relevantie.
De diversiteit in de Protestantse Kerk in Nederland vraagt om onderling gesprek. Voor de een is deze diversiteit een zegen, voor de ander echter een zorg. Is deze diversiteit een bedreiging voor de eenheid van de kerk, of voor de waarheid die zij belijdt? In een unieke ontmoeting met uw classispredikant komt de vraag aan de orde of de Protestantse Kerk op de goede weg is. Zijn we op een verantwoorde wijze bezig om het geloof van de kerk van alle tijden te bewaren en in te dragen in de tijd die voor ons ligt? Het antwoord op deze vragen is ook voor de plaatselijke gemeenten van groot belang. De Gereformeerde Bond herinnert de kerk aan wat zij in het eerste artikel van haar kerkorde uitspreekt, namelijk dat de Heilige Schrift bron en norm voor het kerkelijk spreken en handelen is. En dat haar belijdenis iets wezenlijks zegt over haar identiteit en katholiciteit. Daarmee is de kerk ook in onze tijd volstrekt relevant!”

Locatie:    gebouw de Wegwijzer
                 Oosterweg 11 Noordhorn
Aanvang:  20. 00 u. (inloop met koffie v.a. 19.45 uur).