Solidariteitskas 201803.06.2018

Ook dit jaar wordt de financiële actie voor de Solidariteitskas (voorheen Generale kas) van de Protestantse Kerk in Nederland gehouden. Hiervoor ontvangt u binnenkort een brief met folder waarin dit landelijke fonds wordt toegelicht.
In juni wordt het bedrag ( € 10,-) voor de Solidariteitskas geïnd bij degenen
die een machtiging voor automatische incasso hebben afgegeven. Degenen die hiervoor geen machtiging hebben afgegeven worden verzocht het
verschuldigde bedrag over te maken.

De Solidariteitskas is een solidariteitsfonds. Vanuit deze kas worden gemeenten geholpen die tijdelijk een financiële overbrugging nodig hebben. Elkaar de helpende hand bieden, zo dragen we samen en delen we met elkaar.
Wij doen graag een beroep op u om de door de PKN vastgestelde bijdrage van € 10,- per belijdend gemeentelid te voldoen. De helft hiervan is bestemd om gemeenten in financiële moeilijkheden te ondersteunen, de andere helft komt ten goede aan het werk in onze plaatselijke Hervormde Gemeente.

Alvast hartelijk bedankt voor uw bijdrage!
College van Kerkrentmeesters