Liturgie04.05.2018

LAATSTE LIED STAANDE ZINGEN
Af en toe wordt  het laatste lied voorafgaand aan de zegen staande gezongen, meestal nadat de predikant hierom vraagt of omdat tijdens bijzondere diensten dit in de liturgie is opgenomen. Tijdens de 50+ en 50- gemeenteavonden is het staande zingen van het laatste lied onderwerp van gesprek geweest en ook onlangs zijn hier aan de kerkenraad opnieuw vragen over gesteld. De kerkenraad heeft bij de invoering van Weerklank overwogen om gelijktijdig ook het laatste lied staande te zingen. Toen is er voor gekozen dit besluit nog even uit te stellen.

Onlangs is dit onderwerp opnieuw besproken tijdens de kerkenraadsvergadering en besloten is om met ingang van zondag 3 juni de gemeente te vragen het laatste lied staande te zingen. Concreet betekent dit dat de gemeente tijdens het voorspel door de organist gaat staan om vervolgens het laatste lied staande te zingen.